• Bedrift
    Siljan kommune
  • Søknadsfrist
    08.12.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Bachelor
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3748, SILJAN
    SILJAN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4248279
  • Se her for andre jobber fra Siljan kommune
  • Oppdatert 01.12.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Siljan kommune

Konsulent innen regnskap og økonomi

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Siljan kommune har ledig 100 % fast stilling som konsulent innen regnskap og økonomi i administrasjonsavdelingen.

Vår regnskapskonsulent gjennom mange år skal gå av med pensjon og vi søker etter hennes erstatter.
Vi søker deg som har kunnskap, erfaring og interesse for fagfeltet kommunalt regnskap og økonomi, og ønsker tiltredelse snarest.

Vi er ni ansatte i administrasjonsavdelingen med ansvar for økonomi, HR og servicekontor. Siden Siljan kommune er en liten kommune har vi god kontakt med hele organisasjonen. Avdelingen vår er en ressurs for alle avdelingene i kommunen og også for kommunens innbyggere. Kommunen, som resten av samfunnet, er i en pågående digital utvikling. Det er viktig at du har interesse for og ser mulighetene i digitalt endringsarbeid.

Kommunalt regnskap fra a til å vil være hovedoppgaven din. God dialog med og støtte ut til avdelingene er også vesentlig i stillingen og du vil bidra med regnskapsfaglig og økonomisk kompetanse på tvers av avdelingene.

Arbeidsoppgaver

  • Kommunalt regnskap fra a – å
  • Økonomifaglig rådgivning og opplæring i organisasjonen
  • Delta i digitalisering og effektivisering av avdelingens arbeidsprosesser, samt se helhetlig på arbeidsprosesser mot tjenestestedene 
  • Systemvedlikehold og oppdatering – vi bruker Unit4, VISMA, Basware.
  • Planarbeid 
  • Økonomifaglige oppgaver i helse- og oppvekstavdelingen
  • Rapportering til offentlige instanser
  • Årsavslutning
  • Andre oppgaver avdelingen har ansvar for

Ønskede kvalifikasjoner

  • Relevant høyere utdanning på minimum bachelornivå 
  • Regnskapserfaring, helst fra kommune eller annen offentlig virksomhet
  • Relevant økonomisk erfaring
  • God IT- og systemkompetanse og interesse for dette
  • Gode kommunikasjonsevner, både skriftlig og muntlig
  • Kjennskap til relevante lover og regelverk
  • God kjennskap til Microsoft Excel

Personlige egenskaper

  • Selvstendig, strukturert, nøyaktig og effektiv
  • Nysgjerrig og lærevillig
  • Løsningsorientert og nytenkende
  • Serviceinnstilt
  • Gode samarbeidsevner
  • Evne å se sammenhenger - helhetsforståelse for kommunens drift

Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr

  • En selvstendig og sentral stilling i kommunen
  • Et godt arbeidsmiljø med kompetente og engasjerte medarbeidere
  • Pensjonsordning i KLP
  • Gode forsikringsordninger
  • Gode personlige og faglige utviklingsmuligheter



 

  • Bedrift
    Siljan kommune
  • Søknadsfrist
    08.12.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Bachelor
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3748, SILJAN
    SILJAN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4248279
  • Se her for andre jobber fra Siljan kommune
  • Oppdatert 01.12.2021