• Bedrift
    Rauma kommune
  • Søknadsfrist
    17.11.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    6300, ÅNDALSNES
    RAUMA
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6440144
  • Se her for andre jobber fra Rauma kommune
Ledig stilling

Rauma kommune

Konsulent i barnevernstjenesten, 100% stilling i vikariat

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Er du strukturert, samfunnsengasjert og ønsker å bidra til endring og utvikling i barnevernstjenesten i Rauma? Barnevernstjenesten i Rauma kommune søker en engasjert og selvstendig medarbeider til vikariat som konsulent i barnevernstjenesten. 

Stilling
Konsulent 100% stilling, vikariat. 1 års varighet med mulighet for forlengelse. Tiltredelse 01.01.2026, eller etter avtale.

Arbeidstid: Hovedregel på dagtid, men det må regnes med å måtte jobbe ettermiddag, kveld og helg av og til. Kommunen har interkommunal barnevernvakt sammen med kommuner i Nordmøre og Romsdal, men ansatte inngår ikke i vaktberedskapen der. 

Beskrivelse av arbeidsted 
Det er pr i dag 9,3 årsverk i barnevernstjenesten i Rauma, som er lokalisert på Rauma rådhus. Vi har som overordnet mål å sikre at barn og unge får trygge og gode oppvekstsvilkår. 

Arbeidsoppgaver
Kommunal barnevernstjeneste arbeider etter barnevernsloven og forvaltningsloven. Dette innebærer arbeid med meldinger og undersøkelser, oppfølging og arbeid med tiltak etter barnevernloven, fosterhjemsarbeid, akuttarbeid og samarbeid med andre tjenester og faggrupper m.m.

Konsulentstillingen innebærer varierte oppgaver, og du vil ha en viktig støttefunksjon for kontaktpersonene i tjenesten.

Arbeidsoppgaver:

  • Oppfølging og utvikling av internkontroll i Compilo
  • Behandling av innsynssaker
  • Oppfølging av fosterhjem
  • Tilsyn under samvær

Andre oppgaver innen saksbehandling må påberegnes i perioder.

Fagfeltet er i kontinuerlig endring og utvikling. Det innebærer evne til å reflektere over egen praksis, men gir også gode læringsmuligheter og en variert hverdag med mange ulike oppgaver. Vi kan tilby et godt arbeidsmiljø, spennende og varierte arbeidsoppgaver, individuell og gruppebasert veiledning og muligheten for faglig utvikling.

Kvalifikasjonskrav

  • Minimum 3-årig bachelor i sosialt arbeid eller barnevern, eller annen relevant utdanning. Særlig lang erfaring fra ovennevnte arbeidsoppgaver kan kompensere for manglende formell utdannelse.
  • Førerkort klasse B
  • Vi forutsetter gode norskkunnskaper, både muntlig og skriftlig
  • Erfaring med internkontroll og kvalitetssystemer
  • Gode digitale ferdigheter og erfaring med kommunale datasystemer (eks. Modulus Barn, Visma, Compilo, Teams)

Det er ønskelig med:

  • Relevant videreutdanning
  • God kjennskap til barnevernsloven, forvaltningsloven og relevante forskrifter
  • Erfaring med kommunal forvaltning
  • Erfaring fra kommunalt barnevern eller annet arbeid med barn og unge

Søkere med erfaring fra arbeid i barnevernstjeneste vil bli foretrukket.

For å lykkes i denne rollen kreves det at du er strukturert og nøyaktig med god oversikt, har evne til å arbeide både selvstendig og i team, kommuniserer godt skriftlig og muntlig, viser høy grad av integritet og forståelse for taushetsplikt, har interesse for utvikling og forbedringsarbeid, og takler høyt tempo og uforutsette situasjoner.

Samarbeidsevner og personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.

Er du klar for å ta utfordringen? Bor du i Rauma kommune og er i jobb, kan du få sletta kr 25 000 av studielånet ditt etter et år. Les mer om ordningen her: Ny ordning for sletting av studielån – no startar oppteninga - regjeringen.no

Søknad 
Rauma kommune tar kun imot elektroniske søknader via EasyCruit. Se Søkerveiledning - Rauma kommune eller send en epost til personal@rauma.kommune.no om du har tekniske problemer. Det er viktig at du tar deg tid til å besvare spørsmålene vi stiller og registrerer utdannelse og kompetanse i søknadsskjemaet. Last opp aktuelle tjenestetidsattester og vitnemål i PDF format. Lenke til Vitnemålsportal kan sendes leder ved ansettelse. 

Vær oppmerksom på at opplysninger om søker kan bli offentliggjort selv om søker har bedt om å ikke bli ført opp på søkerliste, jf. Offentleglova. 

Ansettelse
Ansettelse skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og avtaleverk, herunder medlemskap i pensjonsordning. Avlønning etter sentral Hovedtariffavtale ut fra kvalifikasjoner og ansiennitet.

Politiattest
Ved tilsetting må gyldig politiattest fremlegges jmf. Barnevernsloven § 12-11 første ledd, jf. forskrift om politiattest etter barnevernsloven § 1 og § 5 første ledd, jf. politiregisterloven § 39 første ledd. Politiattesten må ikke være eldre enn 3 måneder.

Vi ønsker ikke kontakt med annonseselgere.

 

  • Bedrift
    Rauma kommune
  • Søknadsfrist
    17.11.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    6300, ÅNDALSNES
    RAUMA
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6440144
  • Se her for andre jobber fra Rauma kommune