• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    05.12.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5015, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4229869
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 19.11.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Konsulent

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Bergen kommune er regionens største arbeidsgiver med over 19.000 ansatte og har et bredt tjenestespekter som gjør kommunen til en spennende arbeidsplass! Lønns- og regnskapssenteret (LRS) hører hjemme i Byrådsavdeling for finans, næring og eiendom og har 94 kunnskapsrike og engasjerte medarbeidere. Visjonen vår er «Vår kompetanse forenkler din hverdag».
Vi på LRS tar oss av det meste innen regnskap, lønn, fraværsrefusjon og inkasso for hele kommunen slik at skoler, sykehjem og andre tjenesteområder kan konsentrere seg om kjernedriften sin. Vi er opptatt av å fornye og forbedre oss og har stort fokus på digitalisering for å forenkle hverdagen for både ansatte og innbyggere i kommunen. Vi har ansvar for å administrere og utvikle kommunens økonomisystem Unit4ERP (UBW økonomi), gi brukerstøtte og utføre kursvirksomhet. Her på LRS er vi opptatt av at alle medarbeiderne skal få utvikle seg og øke sin kompetanse. Vil du være med på laget?

LRS Regnskap er en avdeling ved Lønns- og regnskapssenteret. Avdelingen består av 24 engasjerte og kunnskapsrike medarbeidere. Vi søker nå etter en ny medarbeider til avdelingen.

Arbeidsoppgaver:

Kvalitetssikring av leveranser av ordregrunnlag fra forsystem for kommunale gebyr og eiendomsskatt
Fakturering og betalingsoppfølging av kommunale gebyr og eiendomsskatt
Vedlikehold av faste register i regnskapssystemet
Vedlikehold av rutiner tilknyttet prosessen
Saksbehandling på regnskapsområdet
Rådgivning til våre kunder i Bergen kommune
Rydding av kundereskontro
Lage remitteringsforslag
Kjøre remitteringsbekreftelse
Organisasjonen er i utvikling og andre arbeidsoppgaver kan bli tillagt
stillingen.

Kvalifikasjoner:

Det er en forutsetning at du behersker norsk skriftlig og muntlig flytende
God IT forståelse og Excel-kompetanse
Bachelor i økonomi/regnskap, men relevant arbeidserfaring kan kompensere for
manglende formalkompetanse
Ønskelig med erfaring fra bruk av Unit4 Business World (UBW) desktop.
  

Personlige egenskaper:

Du har god muntlig og skriftlig formidlingsevne
Du er nytenkende, fleksibel og positiv
Du er strukturert og effektiv med evne til å tilpasse deg endringer raskt
Du trives med samarbeid så vel som med selvstendig arbeid
Du er serviceinnstilt og liker å dele kunnskap med kolleger og kunder
Du trives med en hektisk og variert arbeidshverdag
Du har evnen til å prioritere de riktige oppgavene
Du er uredd både ift å stille spørsmål og gjøre systemrelaterte oppgaver

Vi oppfordrer  nyutdannede til å søke. 

Vi tilbyr:

Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
Arbeidssted i Bergen sentrum
Fleksibel arbeidstid og gode sosiale ordninger
Godt arbeidsmiljø!
Varierte og utfordrende arbeidsoppgaver
Pensjonsordning i BKP
Lønn etter avtale
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    05.12.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5015, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4229869
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 19.11.2021