Bedrift
Molde kommuneSøknadsfrist
17.11.2024Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
6413, MOLDE
MOLDE
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
5930099Se her for andre jobber fra Molde kommune
Molde kommune
Jurist / rådgiver byggesak
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Stillingstype
Det er ledig 100 % stilling som Jurist / rådgiver byggesak.
Beskrivelse av arbeidssted
Byggesak og geodata er en av to avdelinger innenfor enheten Plan, byggesak og geodata innenfor Teknisk sektor og har i dag 21 medarbeidere, hvorav 9 er jobber med byggesaker. Avdelingen behandler ca. 1200 – 1300 byggesøknader hvert år og gjennomførte i 2023 245 tilsyn og ulovlighetsoppfølging i 229 saker. Geodata og forvaltning av eiendomsskatt er også lagt til avdelingen. Vi holder til i flotte lokaler på Torget 2, samt kontor i Eidsvåg og på Midsund. Avdelingen samarbeider tett med planavdelingen, samt resten av teknisk sektor. Avdelingen jobber for å være i kontinuerlig forbedring og har fokus på å bruke digitale verktøy og løsninger for å effektivisere saksbehandlingen.
Hovedoppgaver
Saksbehandling etter plan- og bygningsloven
- byggesaksbehandling
- behandling av delesaker
- tilsyn og ulovlighetsoppfølging
- informasjon og veiledning av publikum, både skriftlig og muntlig
Kvalifikasjoner
- relevant universitets- eller høyskoleutdanning. Jurister oppfordres spesielt til å søke.
- annen formalkompetanse eller relevant praksis kan kompensere for utdanningskravet
- være serviceinnstilt
- kunne arbeide godt selvstendig og i team
- være strukturert
- ha gode kommunikasjonsevner både skriftlig og muntlig
- ser etter løsninger i stedet for problemer og bidrar til utvikling av sektoren
- ha god digital kompetanse
Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
Vi tilbyr et godt arbeidsmiljø, dyktige medarbeidere og en arbeidsplass der vi ønsker å legge til rette for et faglig utfordrende og kvalitetsmessig godt tilbud til våre ansatte og brukere. Vi forsøker å tilpasse arbeidsoppgavene den enkeltes kompetanse og interessefelt.
Som arbeidssted kan du velge mellom Molde sentrum eller et av våre kontorer i Eidsvåg og Midsund.
Enheten har fleksible løsninger for bruk av hjemmekontor.
Lønn etter avtale
Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger.
Søknad
Vi ber om at elektronisk søknadsskjema benyttes. Godkjente kopier av vitnemål og attester tas med ved evt intervju.
Søkerliste
Søkerlisten kan bli offentliggjort.
Bedrift
Molde kommuneSøknadsfrist
17.11.2024Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
6413, MOLDE
MOLDE
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
5930099Se her for andre jobber fra Molde kommune
-
Byggesaksbehandler - Teknisk sektor
Hadsel kommune
STOKMARKNES -
Spennende stilling som leder i kommunen
Aremark kommune
AREMARK -
Avdelingsleder byggesak
Nes kommune
ÅRNES -
Virksomhetsleder for Forvaltning
Rauma kommune
Åndalsnes -
Vil du være med på å forme morgendagens kommunikasjonstjenester i Helse Sør-Øst?
Helse Sør-øst RHF
OSLO