Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Nittedal kommune

IT Systemdrift

Offentlig forvaltning

Nittedal kommune er ambisiøse innen digitalisering. Vi ønsker å gi innbyggere, næringsliv, ansatte og frivillige gode tjenester og mulighet til å velge digitale tjenester først.

Nå leter vi etter deg som er en serviceinnstilt, nysgjerrig og engasjert medarbeider som får ansvaret for system- og applikasjonsdrift. Vi er på god vei inn i en digital livsform, og dermed vil store deler av kommunens tjenester bli digitale. Det er her du kommer inn med ditt gode humør, din evne til å finne løsninger og godt samarbeid med dem som produserer kommunens sluttbrukertjenester. Vi er lidenskapelig opptatt av å gjøre livet enklere for alle våre brukere ved hjelp av teknologi, og du deler denne lidenskapen.

Enhet for digitalisering har ansvaret for å åpne dørene for digitalisering av kommunen. Dette gjør vi ved å ta i bruk moderne teknologi, sørge for god drift av systemene og ha sikker infrastruktur. Enheten har i dag 14 årsverk og to lærlinger, fordelt på områdene IT-drift, IT-utvikling, dokumentsenter og servicetorg. Akkurat nå befinner vi oss i en spennende fase hvor IT-plattformene endres fra tradisjonell on-premise til hybrid driftsmodell, samt en rekke spennende IKT-prosjekter

NITTEDAL KOMMUNE har behov for å styrke sitt team innenfor digitalisering, og søker nå etter System- og applikasjonsdrifter.


Kommunen har et personalpolitisk mål om: - å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning, - å rekruttere personer med innvandrerbakgrunn, -å rekruttere personer med nedsatt funksjonsevne- å rekruttere uavhengig av livssyn og seksuell orientering.

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlige, jfr. Lov om rett til innsyn i dokumenter i offentlig virksomhet (offentleglova § 25). Reservasjon mot oppføring på offentlig søkerliste må begrunnes skriftlig. Søkeren vil bli varslet dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.

         

Arbeidsoppgaver:

  • Ansvarlig for teknisk- og applikasjonsdrift av kommunens systemer («over» operativsystemnivå) i samarbeid med systemleverandører.
  • Du vil bidra med både implementering, ved endring og avvikling av systemer.
  • Du vil bistå med 2 og 3 linje support og jobbe med incident og problem management samt ITSM.


Det er ønskelig med kompetanse og erfaring innen følgende fagområder:

  • Nutanix
  • HyperV optimalisering og drift
  • Exchange optimalisering og drift
  • Microsoft 365 plattformen
  • Azure
  • Backup drift (Rubrik) 
  • Citrix installasjon og drift evt. annen
  • Applikasjonsforvalting
  • Installasjon og oppgraderinger
  • AD / GPO drift
  • DNS / DHCP
  • Netscaler drift og oppgraderinger
  • Automatisering MDT og applikasjonsutrulling
  • Firmware oppgraderinger
  • Hardware feilretting (disk, raid, hovedkort)
  • Installasjon og drift windows servere
  • Integrasjoner
  • Printløsninger
  • SQL drift[KP1] .
     

Kvalifikasjoner:

Må ha:

  • Utdannelse: Høyere utdannelse innen IKT og digitalisering
  • Relevant erfaring kan kompensere for formell utdannelse
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne, samt gode norskkunnskaper

Lang og god erfaring innen drift av IT-systemer i komplekse organisasjoner

Ønskelig:

  • Kjennskap til offentlig virksomhet, arkitekturprinsipper, løsningsdesign og beredskap
  • Kunnskap og erfaring med ITIL rammerverk
  • Erfaring med teknisk prosjektledelse
  • Sertifisering innen prosjektledelse
  • Sertifisering innen fagområde IT- drift
  • Faglig veiledning innen IT- drift
  • Erfaring med leverandørstyring og kontraktsoppfølging
  • Kunnskap om nye tjenestemodeller (IaaS, Paas og SaaS) og leveransemodeller somoffentlig/privat sky
  • Erfaring med Lean og kontinuerlig forbedring.
  

Personlige egenskaper:

  • Genuint opptatt av å ta IT-drift i inn i fremtidens muligheter og løsninger
  • Evne til å jobbe selvstendig, systematisk og effektivt - også under press
  • Serviceinnstilt og gode samarbeidsevner
  • Der hvor andre ser begrensinger – ser du muligheter
  • Evne til å  prioritere også under press
  • Stor arbeidskapasitet og gjennomføringsevne
  • Omstilling og endringsvillig
  • Evner å se det store bilde – til beste for kommunen
  •  

Vi tilbyr:

  • Spennende og utviklende arbeidsoppgaver
  • Godt arbeidsmiljø
  • Gratis parkering
  • Elbilladning
  • Lønn etter avtale
  • God pensjonsordning
  • Treningsrom