Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Lillestrøm Kommune

IT-driftskonsulent

Offentlig forvaltning

Lillestrøm kommune
Lillestrøm kommune har ambisjoner om å levere digitale tjenester som begeistrer, som understøtter kommunens arbeid med bærekraftsmålene og som skaper en effektiv og friksjonsfri kommune. Innbyggerne skal i størst mulig grad kunne benytte selvbetjeningsløsninger for å løse sine behov, og oppleve at kommunen er åpen og tilgjengelig med digitale løsninger som er lette å bruke. Kommunen skal utfordre leverandørmarkedet på gode løsninger og være en pådriver for stadig bedre fellesløsninger i offentlig sektor. Digitalisering handler også om å utforske nye muligheter, arbeide med innovasjon, lære og være nytenkende.  

IT-Seksjonen
IT-Seksjonen består av enhetene Brukerstøtte og service, IT-drift og IT-systemforvaltning i Digitaliseringsavdelingen. Enhetene har ansvar for alle kommunens IT systemer og forvaltningsansvar for fagsystemene i tjenesteområdene Helse og mestring og Oppvekst.
Brukerstøtte og service omfatter IT-brukerstøtte og kommunens servicesenter.

IT-drift består p.t. av 14 årsverk, og vi ser nå etter en dyktig IT-driftskonsulent for å styrke laget vårt.
Du vil jobbe med mange varierende oppgaver, som typisk vil være å løse innkommende saker som 1. linje support sender videre. Du vil få mange dyktige og hyggelige kollegaer i moderne oppussede og trivelige lokaler.

Arbeidsoppgaver:

  • Dine arbeidsoppgaver vil være varierende, men typisk vil være å løse innkommende saker som 1. linje support sender videre.
  • Bindeledd mellom IT-brukerstøtte og IT-drift
  • Operasjonelle oppgaver og teknisk problemløsning i Microsoft365 og Azure
    - Teams
    - Sharepoint
    - Exchange
    - Intune / MECM / Configuration manager
  • Oppgaver og feilsøking innenfor print
  • Følge opp saker og saksgang i vårt brukerstøttesystem (Nilex) for IT-drift
  • Daglig oppfølging av alarmer og varsler i våre overvåkningssystemer
  • Eskalere saker til andre ressurser ved behov
  • Lage dokumentasjon og veiledninger

Kvalifikasjoner:

  • Du har IT-rettet bachelor utdannelse. Annen relevant utdanning og erfaring kan veie opp for manglende bachelor.
  • Minimum 3-års erfaring fra IT-drift eller IT-brukerstøtte
  • God kjennskap til moderne skyløsninger, infrastruktur, kommunikasjon og sikkerhet
  • God kompetanse og erfaring med Microsoft365, spesielt innenfor Teams, Exchange og Sharepoint
  • God kompetanse og erfaring med Azure og Azure AD for forvaltning av programvare og identitetshåndtering
  • Gjerne erfaring fra IT-drift i kommunal sektor

Personlige egenskaper:

  • Du er initiativrik, selvdreven, utadvendt og sosial av natur
  • Du har utpreget serviceinnstilling og setter brukeren i fokus
  • Du er strukturert og trives med en hektisk og variert hverdag
  • Du har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner, og evner å kommunisere med brukere på alle nivå
  • Du har stor interesse for problemløsing
  • Du er god til å dokumentere eget arbeid og ser verdien av dette
  • Du har god skriftlig og muntlig kommunikasjonsevne på norsk

Vi tilbyr:

  • Lønn og stillingskode etter Hovedtariffavtalen - KS
  • Et spennende, utviklende og sterkt fagmiljø
  • En stilling i Norges niende største kommune - en kommune med store ambisjoner
  • En svært spennende stilling med utfordrende arbeidsoppgaver
  • Trivelig arbeidsmiljø med dyktige og kompetente medarbeidere
  • Fleksitidsordning
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger