Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Kongsberg Gruppen

IT Coordinator

Annet

KONGSBERG IT fungerer som en fellestjeneste for Kongsberg Gruppen og dens forretningsområder. Funksjonen har i dag over 270 ansatte fordelt på flere lokasjoner, og har som oppgave å støtte forretningsområdenes ambisjoner om vekst og utvikling, samt bidra til sikker og effektiv drift av IT tjenestene.

Som en konsekvens av KONGSBERG's vekstambisjoner vil KONGSBERG IT ha behov for å utvide avdelingen med en rekke stillinger. Vi samarbeider tett med hele KONGSBERG for og kontinuerlig forbedre vår lokale IT Support ute på lokasjonene.

 

KONGSBERG søker IT Coordinator

 

Vi søker deg med fokus på kundeservice og som innehar de evner som kreves for å yte god service samt ha god kommunikasjon med brukerne. Positivitet og riktige personlige egenskaper er noe vi setter høyt.

Hovedoppgavene vil være problemløsing og IT support i alle former. I tillegg har vi varierte og spennende oppgaver i våre prosjekter og i forbedringsarbeid. Vi tilbyr en svært variert og givende hverdag med et stort faglig spekter og store rom for kompetanseøkning. Våre komplekse og avanserte systemer legger til rette for stor egenutvikling innen fagområdet.

 

Sentrale arbeidsoppgaver vil være:

  • Daglig operativ support, problemløsing, feilsøking og fysisk oppmøte hos sluttbrukere på lokasjonen.
  • Registrere, prioritere og håndtere henvendelser/hendelser på lokasjonen med bruk av vårt sakssystem
  • Undersøke og diagnostisere feil på IT tjenester og løsninger. Du vil jobbe tett med sluttbrukere, IT kolleger og leverandører for å løse feil, håndtere bestillinger og vedlikeholde alt IT relatert på lokasjonen
  • Ansvaret inkluderer arbeid med IT infrastruktur, PC hardware, mobiltelefoner og øvrig IT utstyr
  • IT Front Desk support for sluttbrukere med åpningstider.

 

Kvalifikasjoner og erfaringer:

  • Ingeniør eller relevant utdanning med fagbrev fra IKT Drift / Servicefag er en for del. Relevant erfaring innen kundeservice/IT og riktige personlige egenskaper kan kompensere for manglende formell utdannelse
  • Erfaring med Office 365, Hardware reparasjon/håndtering og SCCM/PC installasjon er en fordel
  • Gode norsk og engelsk kunnskaper skriftlig, muntlig og mellommenneskelige kommunikasjonsevner.

 

Personlige egenskaper:

  • Du finner motivasjon i å hjelpe andre og forbedre deres verktøy og hverdag
  • Du er selvstendig, får ting gjort og har evnen til å identifisere potensielle forbedringer og feil
  • Du er ryddig, flink til å planlegge/prioritere og jobbe strukturert
  • Være en bidragsyter til et godt arbeidsmiljø
  • Flink til å kommunisere og lære opp andre på brukernivå
  • Du samarbeider godt med andre og liker å dele kunnskap og erfaring for å nå felles mål
  • Positiv, hjelpsom og serviceinnstilt

 

Hva vi kan tilby deg:

  • Varierte og spennende arbeidsoppgaver i et høyteknologisk miljø
  • Gode karriere- og utviklingsmuligheter i et internasjonalt selskap
  • Konkurransedyktige betingelser med gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Et godt arbeidsmiljø med mye erfaring og kompetanse
  • Gode velferdsordninger med eget treningssenter, hytteutleie og mye mer

 

Kandidater som søker på stillingen vil i forbindelse med rekrutteringsprosessen bli gjenstand for bakgrunnssjekk og vurdering av denne vil bli lagt til grunn ved valg av kandidat. For å være aktuell kandidat til stillingen må du kunne sikkerhetsklareres og autoriseres, jfr. Sikkerhetsloven.

 

Om arbeidsgiveren
I over 200 år har KONGSBERG laget løsninger som gjør det mulig for mennesker verden over å levere ekstreme prestasjoner under ekstreme forhold.

Vi er i dag verdensledende på flere områder innenfor maritim virksomhet, forsvar, romfart, olje og gass. Vår styrke er å sette sammen brede kompetansemiljøer rundt produkter, teknologier og markedsbehov.