Bedrift
Gjøvik kommuneSøknadsfrist
25.10.2024Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2815, GJØVIK
GJØVIK
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
5915657Se her for andre jobber fra Gjøvik kommune
Gjøvik kommune
IPS jobbspesialist i 100 % vikariat ved NAV Gjøvik
Offentlig forvaltning
Vil du utgjøre en forskjell i folks liv?
Vil du bidra med til at arbeidssøkere finner seg jobb og støtte dem i å stå i jobben? Kan du tenke deg å være på farten mesteparten av tiden utenfor kontoret? Motiveres du av å jobbe med mennesker? Da kan dette være jobben for deg.
Vi har ledig 12 mnd vikariat som IPS -jobbspesialist i 100 % stilling.
Som jobbspesialist bidrar til å motivere og veilede jobbsøkere med sammensatte utfordringer med å få seg jobb eller komme i gang med utdanning. En viktig del av jobben er å følge opp jobbsøker og arbeidsgiver etter oppstart i jobb/utdanning. I rollen som jobbspesialist har du stor frihet i planleggingen og gjennomføringen av arbeidshverdagen din, men følger en fastlagt arbeidsmetodikk med tydelige krav.
NAV Gjøvik ligger i Gjøvik sentrum. Vi er over 100 medarbeidere fordelt på 5 avdelinger. Avdelingene jobber tverrfaglig og helhetlig med utgangspunkt i hver enkelt brukers behov. Hos oss vil du møte et stort og engasjert fagmiljø som er opptatt av å gi helhetlige tjenester av god kvalitet. Fleksibilitet, samarbeid, kunnskapsdeling og kompetanseutvikling er viktig i vårt arbeid.
Stillingen inngår i et team med teamleder og 4 IPS-jobbspesialister. Sammen med team for arbeid med støtte og Jobbhus Gjøvik utgjør dette avdeling for arbeidsinkludering ved NAV Gjøvik.
Arbeidsoppgaver:- Identifisere jobbsøkernes interesser, sterke sider, ferdigheter og evner samt matche med riktige jobber/arbeidsgivere
- Booke møter med mulige arbeidsgivere og oppsøke bedrifter - være mye på farten
- Jobbe tett med deltakere og arbeidsgivere
- Skape gode relasjoner med samarbeidspartnere eksternt og internt
- Engasjere og motivere både jobbsøkere og arbeidsgivere
- Jobbe med 20 deltakere med krav om 50 % overgang til arbeid
- Dokumentere skriftlig i NAVs saksbehandlingssystemer
Du må ha:
- Fullført bachelor fortrinnsvis innen pedagogikk, markedsføring og ledelse, sosialfag, politi eller helse. Relevant arbeidserfaring kan kompensere for krav til høyskoleutdanning
- Veiledningserfaring
- Erfaring med brukere fra rus/psykiatri
- Erfaring fra oppsøkende virksomhet
- Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsferdigheter og god digital kompetanse
- Gode resultater fra relevant arbeid
- Førerkort klasse B
Det er ønskelig at du har:
- Erfaring fra å jobbe etter metode
- Kunnskap om IPS (Individual Placement and Support)
- Erfaring fra samarbeid med arbeidsgiver
- Markedskompetanse
Du er:
- Strukturert og systematisk
- Modig og tør å utfordre deg selv/stå i utfordrende situasjoner
- Fleksibel
- Spennende, utfordrende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Et aktivt og engasjert arbeidsmiljø med gode kollegaer, preget av stor arbeidsinnsats og høy kompetanse
- Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
- Kollegaveiledning
- Fleksibel arbeidstid og mulighet for hybrid arbeidshverdag
- God pensjonsordning i KLP
- Lønn i henhold til reglement
Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. offentleglova § 11.
Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste. Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. offentleglova § 25.
Søknad:Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem.
Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne og alder.
Bedrift
Gjøvik kommuneSøknadsfrist
25.10.2024Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2815, GJØVIK
GJØVIK
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
5915657Se her for andre jobber fra Gjøvik kommune