Ledig stilling

Lillehammer kommune

HR-medarbeider

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Er du vår nye HR-kollega?

Vi ser etter en effektiv, lærende, framoverlent og ansvarlig HR-medarbeider som arbeider med høy grad av nøyaktighet. Du er nysgjerrig, ser sammenhenger og trender. Du er opptatt av samhandling og digital utvikling, og ønsker å jobbe i et variert og til tider hektisk miljø. Du vil jobbe både strategisk og operativt.  

Vi er 8 ansatte i HR-enheten inklusive kommunalsjef for HR og organisasjon. Vi samarbeider med andre stabsenheter, og de fleste virksomhetene i kommunen. Totalt har kommunen 1800 årsverk og vel 30 resultatenheter. 

Kvalifikasjoner:

  • relevant høyskole-/universitetsutdanning på bachelornivå eller høyere 
  • relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning
  • erfaring som HR-medarbeider er ønskelig, og gjerne fra større virksomheter
  • digital kompetanse
  • tallforståelse og gode Excel kunnskaper
  • kunnskap i sentralt lovverk og gjerne offentlig tariff og avtaleverk
  • god forståelse og interesse for HRM

Personlige egenskaper:

  • strukturert og analytisk 
  • evner å se flere perspektiv
  • selvstendig og stor arbeidskapasitet
  • opptatt av kunnskapsdeling
  • utpreget gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • faglig nysgjerrig og motivert for personlig læring og utvikling

Komplementær kompetanse i forhold til øvrige ansatte, og personlig egnethet tillegges vesentlig vekt.

Vi tilbyr:

  • du blir en del av et hyggelig og uformelt arbeidsmiljø, som samarbeider med flere stabsenheter og hele kommunen 
  • mulighet til å påvirke innholdet i stillingen over tid
  • muligheter for etter- og videreutdanning
  • fleksibel arbeidstid
  • stillingen lønnes som spesialkonsulent eller rådgiver, avhengig av utdanningsnivå og erfaring
  • svært god pensjonsordning, og gruppelivsforsikring