Ledig stilling

Kristiansund kommune

Hjemmehjelp

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Har du lyst til å arbeide i kommunehelsetjenesten, i et trygt, innovativt, aktivt og faglig utfordrende arbeidsmiljø? Da er en stilling som hjemmehjelp hos oss et godt valg!

Vi har ledig 80 % fast stilling som hjemmehjelp.

Som hjemmehjelp i Hjemmetjenesten vil du få en variert arbeidshverdag, jobbe tett med gode kollegaer og bidra til gode tjenester for kommunenes hjemmeboende. Vi har et godt faglig miljø med dyktige og dedikerte ansatte med mye erfaring. Den kommunale helsetjenesten byr på mange spennende og faglige utfordringer.

Arbeidsområder
  • renhold i private hjem
  • handling på vegne av bruker
  • vask av tøy og tekstiler
Vi krever at du har:
  • relevant arbeidserfaring
  • førerkort klasse B 
  • gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig
Det er ønskelig med
  • fagbrev i renholdsoperatørfaget, eller vilje til å ta fagbrevet
Vi søker deg som 
  • kan jobbe selvstendig, samtidig som du kan være en del av et team
  • har gode samarbeidsevner og kommunikasjonsevne
  • er omstillingsdyktig og fleksibel
  • har interesse for fagutvikling
Vi tilbyr
  • en arbeidsplass med spennende og varierte oppgaver
  • god opplæring og veiledning
  • godt tverrfaglig samarbeid og fokus på fagutvikling
  • dekning av flytteutgifter etter vedtatte retningslinjer 
  • offentlig tjenestepensjon i KLP. Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du slutter å jobbe og livet ut. Pensjonen inkluderer også uføre- og etterlattepensjon hvis noe uventet skulle skje. Med pensjonsrett i KLP får du medlemspris og gunstige betingelser på en rekke bank, forsikring og spareprodukter. Les mer om pensjonsordningen som gjelder for deg på KLP sine hjemmesider ved å trykke på vedlagte lenke: KLP
Øvrige vilkår

Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Du kan lese mer om fortrinnsrett på Kristiansund kommune sine hjemmesider ved å trykke på vedlagt lenke: Gjør du fortrinnsretten din gjeldende?

Ved tilsetting må godkjent politiattest fremskaffes før arbeidsforholdets start.

Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler.

Kommunen har et ansiennitetsbasert lønnssystem. For alle stillinger teller både offentlig og privat tjeneste etter fylte 18 år - dokumenteres med tjenesteattest fra tidligere arbeidsgivere med informasjon om fra/til-dato, stillingsprosent, eller antall timer arbeidet.

Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden.

Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.

Søknad

Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester. NB! Når du er i en søknadsprosess anbefaler vi deg å følge med på e-post, inkludert søppelpost.

Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.

Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.

Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.