• Bedrift
    Hamarøy kommune
  • Søknadsfrist
    24.08.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    8294, HAMARØY
    HAMARØY
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6317274
  • Se her for andre jobber fra Hamarøy kommune
Ledig stilling

Hamarøy kommune

Hjelpemiddelkoordinator

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Hjelpemiddelkoordinator – 100 % fast stilling

Vil du være med å gjøre hverdagen enklere for andre – og samtidig få en variert og meningsfull jobb i et godt arbeidsmiljø?

Hamarøy kommune søker en dedikert og allsidig hjelpemiddelkoordinator til en 100 % fast stilling ved hjelpemiddellageret i Oppeid.
Som hjelpemiddelkoordinator får du en nøkkelrolle i Helse- og mestringsteamet. Du vil ha hovedansvaret for drift og administrasjon av det kommunale hjelpemiddellageret for korttidsutlån, og samtidig bidra i andre oppgaver i teamet – blant annet i samarbeid med Frisklivssentralen. Stillingen gir deg en unik mulighet til å kombinere praktisk arbeid med koordinering og tverrfaglig samarbeid.

Vi ser etter deg som er strukturert, løsningsorientert og har et sterkt engasjement for å bidra til økt livskvalitet for innbyggerne våre. Du trives med varierte arbeidsoppgaver, har god teknisk forståelse og liker å jobbe både selvstendig og i team.
Hos oss får du en meningsfull og samfunnsnyttig jobb i et inkluderende og faglig sterkt arbeidsmiljø. Du får mulighet til å påvirke og utvikle tjenestene, og du blir en del av en arbeidsgiver som verdsetter fleksibilitet, samarbeid og nytenkning.

Er du en engasjert og kompetent hjelpemiddelkoordinator som ønsker å utnytte din ekspertise innen hjelpemidler og samtidig være en allsidig ressurs innen helse og mestring? Da kan dette være drømmejobben for deg!

Lurer du på om dette er riktig jobb for deg?
Ta gjerne en uformell prat med vår fantastiske enhetsleder Dejan Zinajic. Han gir deg et ærlig og engasjerende innblikk i hverdagen på hjelpemiddellageret, hva stillingen innebærer – og hvorfor du kanskje vil trives akkurat her hos oss!

Send oss din søknad – vi gleder oss til å høre fra deg!

Forelsk deg i Hábmer- Hamarøy, ved å lese mer om oss på :This is Hamarøy

 

Kvalifikasjoner:

  • Helsefaglig utdanning er ønskelig, men annen relevant utdanning/erfaring vil også bli vurdert
  • Erfaring fra hjelpemiddelformidling i kommunen og/eller fra NAV Hjelpemiddelsentral er en fordel
  • Opplæring vil bli gitt ved behov
  • Førerkort klasse B er nødvendig
  • Gyldig politiattest må framvises ved tilsetting

Kommunen er en tospråklig kommune, hvor lulesamisk er et offisielt språk. Dersom det melder seg søkere som behersker lulesamisk skriftlig og muntlig godt, vil det bli tillagt positiv vekt i helhetsbedømmelsen av søkeren.

Personlige egenskaper:

Vi ser etter deg som er:

  • Løsningsorientert og evner å finne praktiske og effektive løsninger i møte med ulike utfordringer
  • Teknisk innsiktsfull, med evne til å forstå og håndtere ulike typer hjelpemidler
  • Strukturert og selvstendig, samtidig som du trives med samarbeid og teamarbeid
  • Fleksibel og tilpasningsdyktig i en hverdag med varierte oppgaver
  • Positiv og serviceinnstilt, med et sterkt ønske om å bidra til økt livskvalitet for brukerne
  • God på digitale verktøy og har solide IT-ferdigheter

Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt i vurderingen av kandidater.

Vi tilbyr:

  • Varierte og spennende arbeidsoppgaver
  • Samarbeid med faglig dyktige medarbeidere
  • Lønn og ansettelse etter gjeldende tariff, lov- og avtaleverk
  • Gratis barnehageplass
  • Beholdertillegg for helsefaglig høyere utdanning (minimum 3 år) kr 6000 ,- pr år i inntil 10 år.
  • Gode pensjonsordninger. Les mer her
  • Avtale om inntil en time fri med lønn pr uke for å gjennomføre fysisk aktivitet fram til 60 år og to timer pr uke fra 60 år og oppover. I de tilfeller at fri til trening ikke kan avtales får arbeidstaker tilbud om dekning av halv treningsavgift.

Jobb i Hamarøy – få slettet 25 000 kr av studielånet hvert år!
Vil du jobbe i vakre Hamarøy og samtidig få økonomiske fordeler? Nå kan du som bosetter deg i vår kommune å få slettet 25 000 kroner av studielånet ditt hvert år – takket være en ny statlig ordning for distriktskommuner.
Fra 1. januar 2025 begynner du å tjene opp retten til sletting, og allerede fra 1. januar 2026 kan du få første beløp slettet. Dette gjelder uansett yrke – så lenge du bor i Hamarøy og har studielån. https://lanekassen.no/nb-NO/gjeld-og-betaling/distriktskommuner/

Hvorfor velge Hamarøy?
Fantastisk natur, med fjell, fjorder og kyst rett utenfor døra
Et inkluderende lokalsamfunn med stort hjerte og nærhet mellom folk. 
Gode jobbmuligheter og spennende utviklingsprosjekter
Økonomisk støtte som gir deg mer frihet og trygghet
Ta steget – bygg karriere og liv i Hamarøy!

Aktuelle kandidater vil bli innkalt til intervju.

Vi gjør oppmerksom på at Hamarøy kommune har offentlige søkerlister, jm. Offentlighetsloven §25. Eventuelle ønsker om unntak fra oppføring må begrunnes i søknaden.

 

  • Bedrift
    Hamarøy kommune
  • Søknadsfrist
    24.08.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    8294, HAMARØY
    HAMARØY
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6317274
  • Se her for andre jobber fra Hamarøy kommune