Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Trøndelag fylkeskommune

Grunnerverv og eiendomsforvaltning

Offentlige tjenester og forvaltning

Vi søker erfaren grunnerverver.

Trøndelag fylkeskommune overtok alle oppgaver knyttet til fylkesvegnettet fra 1. januar 2020. Vegavdelingen har i dag 170 medarbeidere. Avdelingen har ansvar for  planlegging, bygging, drift og vedlikehold, samt forvaltning av vegnettet. Fylkeskommunen har store ambisjoner om å ivareta og utvikle infrastrukturen på en effektiv, sikker, miljø- og klimamessig forsvarlig måte.

Grunnervervsstillingen tilhører team grunnerverv, som er en del av vegfagseksjonen. Vegfagseksjonen består for øvrig av teamene geologi og geoteknikk, plan og prosjektering, og bru. Vegfagseksjonen er en av fem seksjoner som utgjør Vegavdelingen i Fylkeskommunen. Seksjonen skal bidra til oppgaveløsing i hele Vegavdelingen. Team grunnerverv består av 4 grunnerververe, 3 landmålere, 1 oppgjører og teamleder.

Trøndelag fylkeskommune har to administrasjonssteder. Arbeidssted for stillingen er lagt til Trondheim. 

Arbeidsoppgaver
Stillingen byr på selvstendige og utfordrende oppgaver, med mange mellommenneskelige og rettslige utfordringer. Oppgavene medfører også tverrfaglig samarbeid og prosjektdeltakelse med mulighet for involvering i prosjekter i hele fylket. Grunnerververen er bidragsyter i hele prosessen fra oppstart planarbeid til ferdigstillelse av anlegg. Grunnerverv søkes løst i minnelighet,  og god kommunikasjon med berørte grunneiere er viktig. Personlig egnethet for stillingen vil derfor bli vektlagt.

 

 Konkrete oppgaver:

  • Grunnerverv, herunder minnelige forhandlinger og forberedelse og bistand ved gjennomføring av skjønn
  • Generell eiendomsforvaltning
  • Deltakelse i prosjektgrupper for planleggings- og utbyggingsoppgaver
  • Spesielt fokus på grunnerverv i by 
Kvalifikasjoner

Det kreves mastergrad eller hovedfag fra høyskole eller universitet innen jordskiftefag, eiendomsfag, landbruksfag eller juridiske fag. Annen relevant utdannelse og lengre praksis, og gode personlige forutsetninger kan kompensere for utdannelseskravet. 

Stillingen forutsetter at du har førerkort klasse B. Det må påregnes noe reisevirksomhet, hovedsakelig i Trøndelag.

Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, ber vi om en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra NOKUT .

Personlige egenskaper
  • Utadvendt og omgjengelig, samt evne til å ta initiativ
  • Åpen og lyttende  
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne på norsk
  • Gode evner til samarbeid og til å arbeide målrettet og selvstendig
  • Ryddig og strukturert  
  • Evne og vilje til å dele og ta imot kunnskap og erfaring
Vi tilbyr

 Som ansatt i Trøndelag fylkeskommune blir du en del av et engasjert og sterkt fagmiljø som tenker nytt, deler kunnskap og jobber tett sammen. Vi gir deg viktige oppgaver, med mye ansvar, og vi trenger medarbeidere som ønsker å utvikle seg i takt med nye utfordringer. Det jobbes for å etablere faglige nettverk med de andre fylkeskommunene og med Statens vegvesen. 

Medarbeiderne våre skal ha god balanse mellom arbeid og fritid.
Lønn etter avtale, gunstige arbeidstidsordninger, gode pensjons- og forsikringsordninger, samt muligheter for etter- og videreutdanning.