Ledig stilling

Helse Sør-øst RHF

Forvalter sak/arkiv

Offentlig forvaltning

Vi forvalter sak og arkivløsninger til alle helseforetakene i Helse Sør Øst. Du vil få mulighet til å være en sentral bidragsyter i forbedring av den lovpålagte arkivhåndteringen i helsesektoren. I dag er det et høyt aktivitetsnivå innenfor fagområdet og vi ser et stort potensiale for å effektivisere arbeidsdagen for ansatte på helseforetakene. Vi jobber med å modernisere tjenestene innen sak og arkiv, samt automatisere arbeidsprosesser.

En av våre medarbeidere skal gå av med pensjon og vi søker nå en erstatter. 

Du blir en del av et fagteam på 6 personer. Teamet forvalter systemløsningen og er bindeleddet mellom helseforetakene og systemleverandøren. Vi skal sikre at helseforetakene har gode arkivløsninger, mens selve den arkivfaglige håndteringen har de selv ansvar for. Dine arbeidsoppgaver vil variere ut fra hvilke oppgaver og prosjekter som er pågående, og oppgavene kan variere over tid. Teamet jobber tett sammen i flere prosesser og har et kontinuerlig fokus på å effektivisere og automatisere interne arbeidsprosesser. En variert arbeidsdag og bredden i oppgaver vil derfor gi deg gode muligheter for faglig og personlig utvikling.

Kvalifikasjoner:

  • Utdanning tilsvarende Bachelor, gjerne innen IT, arkiv fag eller økonomi. Relevant erfaring kan kompensere for dette 
  • Erfaring fra prosesskartlegging og gjerne automatisering av arbeidsprosesser
  • Erfaring fra systemforvaltning, gjerne fra en stor og kompleks organisasjon
  • Grunnleggende IT kompetanse og -interesse
  • Norsk, flytende muntlig og skriftlig
  • Engelsk, godt nivå muntlig og skriftlig
  • Det er en fordel om du har erfaring med følgende; kundebehandling, leveranser av IT tjenester, bruk av smidig arbeidsmetodikk, bruk av administrative løsninger i helsesektoren, dokmentasjonsarbeid

 

Karakterer og vitnemål må legges ved søknaden via Vitnemålsportalen. Høyere utdanning gjennomført utenfor Norge må være offentlig godkjent og dokumentert av NOKUT eller Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse. For noen stillinger vil det gjennomføres en utvidet bakgrunnssjekk.

Personlige egenskaper:

Du kan identifisere deg med våre kjerneverdier: Lagspiller, Endringsvillig, Ansvarlig og Nytenkende

  • Analytisk og strukturert
  • Serviceinnstilt og kundeorientert
  • Evner å jobbe selvstendig men samarbeider også godt i team
  • Positiv innstilling med ønske om å bidra til et godt og inkluderende arbeidsmiljø

Vi tilbyr:

  • Et stort fagmiljø med dyktige og motiverte kollegaer, der tverrfaglig kunnskapsdeling er sentralt
  • Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
  • Fleksibel arbeidstidsordning med mulighet for delvis bruk av hjemmekontor etter avtale
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger, lønn etter avtale, telefon- og bredbåndordninger
  • Bedriftsidrett, kulturfond, bidrag til og rabatt på medlemskap hos utvalgte treningssentre
  • Sentral beliggenhet på Skøyen eller Drammen med kort vei til offentlige transportmidler

Søkerlisten til stillingen kan bli offentliggjort i henhold til offentleglova § 25. Hvis du ønsker å unngå å bli oppført på denne listen, må du krysse av for dette i søknaden din og begrunne hvorfor. Skulle vi ikke kunne imøtekomme ditt ønske, vil vi kontakte deg før søkerlisten blir offentliggjort. Du vil da få muligheten til å trekke din søknad dersom du ønsker det.