Ledig stilling

Larvik kommune

Fastlege ved Sentrum legekontor

Offentlig forvaltning

Sentrum-Legekontor ANS

Vi har en ledig hjemmel, listetak på 600.  ALIS lege som søker, kan få tilbud om  3 mnd. fast ansettelse på gode vilkår i Larvik kommune før en går over i næringsdrift.

Sentrum legekontor er et veldrevet legekontor i Larvik sentrum. Legekontoret har to hjemler på 950 og 860 pasienter, hvor av den ene legen er spesialist i allmennmedisin og den andre legen er under spesialisering i allmennmedisin. Legekontoret holder til i samme bygg som psykiater og apotek. Det er nyoppussede lokaler og hyggelig arbeidsmiljø. Legekontoret er organisert i form av et ANS. Det er to erfarne helsesekretærer i 100% stilling. Legekontoret benytter Infodoc Plenario journalsystem, Norsk Helsenett med hjemmekontorløsning, Furst-laboratorium, Interactor-laboratorium/røntgen, Convene betalingsterminal, e-resept, elektronisk kommunikasjon med kommunale samarbeidspartnere og spesialisthelsetjenesten. Laboratoriet er utstyrt med EKG, 24-timers blodtrykksmåling, spirometri i tillegg til vanlige undersøkelser som utføres på et legekontor. Det er tilrettelagt nødvendig teknisk utstyr på legekontoret for elektronisk konsultasjon ved behov.

Økonomisk støtte og fordel
Listestørrelse er p.t. ca. 365. 
Grunntilskuddsordningen hos Helfo sikrer basistilskudd tilsvarende 500 pasienter selv om faktiske pasienttall er lavere. Ordningen gjelder i 2 år og gir basistilskudd fra Helfo på 35.840,-  kr per mnd. I tillegg kommer kommunalt tilskudd som  er basert på faktiske  antall pasienter på listen. I en oppstartsfase  kan det finnes muligheter til å ha deltidsstilling på institusjon / helsestasjon samt ta vakter ved legevakten. 

Larvik kommune har innført en egen modell:
Subsidierer basistilskudd med  ca. 256,- kroner per innbygger på lister opp til 1000 pasienter. Dette tilsvarer ca. 31%  økning av pasientjustert basistilskudd.
Praksiskompensasjon (100 %  dvs.  12 098,- kr/dag) til etterutdanning for spesialister i allmennmedisin  med inntil 10 dager i året. 
Gir praksiskompensasjon (60%  dvs.  7 258,- kr/dag) ved fravær på grunn av sykt barn inntil 10 dager i året.
Det tilstrebes frivillig legevakt for fastlegene.
Etableringstilskudd: 150.000,- for nullhjemmel, 300.000,- for ordinær hjemmel.

ALIS-forløp 
Kommunen samarbeider med unge og engasjerte leger om å bygge opp et godt faglig miljø. Vi har en større helseinstitusjon som tilfredsstiller kravene til 6 måneder institusjonshelsetjeneste i ALIS-forløpet. Om du er ALIS får du god oppfølging av vår ALIS-koordinator. I Larvik er det mulig å ta et komplett ALIS-forløp.

Kvalifikasjoner:

  • Du må ha gyldig norsk legeautorisasjon
  • Du har gjennomført turnustjeneste/LIS1
  • Du behersker og formulerer deg godt muntlig og skriftlig på norsk

Personlige egenskaper:

  • Du er god til å samarbeide
  • Du er god til å kommunisere med kollegaer og pasienter

Vi tilbyr:

  • Gode, dyktige og hyggelige kollegaer
  • Varierte oppgaver med faglig utvikling
  • Internundervisning og undervisning for institusjonsleger som følges digitalt
  • Fagdager

 

Viktig å vite før du starter hos oss

Som fastlege i kommunen disponerer du en hjemmel på de vilkår, rettigheter og plikter som følger av avtaler, reglementer og lover. Det må inngås en privatrettslig samarbeidsavtale med det legekontoret du skal arbeide ved. Fra tildeling av hjemmel til aksept (enighet med legekontoret) er det 5 uker. Hvis ikke enighet står kommunen fritt til å omfordele hjemmelen. 

Mangfold er en styrke
Larvik kommune ser mangfold som en styrke. Vi oppfordrer derfor alle som er kvalifiserte til å søke på ledige stillinger hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det.

Kan bli ført opp på offentlig søkerliste
Vi gjør oppmerksom på at du som søker kan bli ført opp på offentlig søkerliste, selv om du har bedt om anonymitet. Dette blir du så fall varslet om.

Vise frem politiattest
Før du tiltrer må du legge frem politiattest uten merknader som har betydning for arbeidsforholdet.

Hvordan søke
Du må sende søknaden din elektronisk innen fristen via Webcruiter, og legge ved attester og vitnemål.

Hvorfor skal du velge Larvik kommune?
Som ansatt i Larvik kommune bidrar du til å løse viktige samfunnsoppdrag gjennom verdiene våre nysgjerrig, ærlig, raus og engasjert (NÆRE). Vi har ansvaret for tjenester som er helt sentrale i hverdagen til våre innbyggere. Byutvikling, barnehage, skole, helse, kultur, vann og brann – for å nevne noen. En stor kommune som Larvik tilbyr solide fagmiljøer, fokus på innovasjon og utvikling, og en mangfoldig prosjektportefølje – fra de helt store i hundremillionersklassen til de små og mer hverdagslige.

En jobb med mening, med mulighet til å utgjøre en forskjell – det får du hos oss!