Bedrift
Gjerdrum kommuneSøknadsfrist
05.05.2024Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2022, GJERDRUM
GJERDRUM
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
5680206Se her for andre jobber fra Gjerdrum kommune
Gjerdrum kommune
Fagleder i PPT
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Har du et stort engasjement for barn og elever med særlige behov, og vil utvikle deg i rollen som fagleder i PPT? Da er denne stillingen for deg!
PP-tjenesten har to lovfestede oppgaver;
- PP-tjenesten skal sørge for at det blir utarbeidet sakkyndig vurdering når loven krever det.
- PP-tjenesten skal hjelpe barnehager og skoler i arbeidet med kompetanseutvikling og organisasjonsutvikling for å legge opplæringen bedre til rette for barn og elever med særlige behov.
Gjerdrum kommune har stort fokus på inkludering, tilpasset opplæring og mestring samt forebygging og tidlig innsats. Dette sikrer vi gjennom profesjonsfelleskap og et godt tverrfaglig samarbeid på tvers av tjenester i Oppvekst. Vi deltar på "Kompetanseløft for spesialpedagogikk og inkluderende praksis" for å styrke kompetansen til de ansatte i PP-tjenesten og det øvrige laget rundt barna. Barns- og foresattes medvirkning står sentralt.
Pedagogisk-psykologisk tjeneste i Gjerdrum kommune består av tre pedagogisk-psykologiske rådgivere, to spesialpedagoger, språkveileder og utviklingsveileder i tillegg til leder, to fagledere og konsulent. Stillingen er plassert i PPTs skoleteam. Fagleder vil medvirke i utforming av tjenesten der forebygging, tidlig innsats og systemrettet arbeid skal vektlegges. Du vil møte kolleger med høy kompetanse som jobber i felleskap, og som er opptatt av et utviklende og inkluderende arbeidsmiljø.
Kvalifikasjoner:
- Utdanning på master- eller hovedfagsnivå innenfor spesialpedagogikk, pedagogikk eller psykologi
- Erfaring fra PPT i minst 4 år
- Erfaring som fagleder i PPT er en fordel
- Solid og oppdatert kunnskap innen pedagogikk og spesialpedagogikk
- God kjennskap til gjeldende lovverk og forståelse for sakkyndighetsarbeid og systemrettet arbeid i PPT
- Utrednings-, rådgivnings- og veiledningskompetanse
- Erfaring med organisasjonsutvikling og kompetanseheving
- Kjennskap til barnehager og skoler som utdanningssystemer
- Gode kommunikasjonsevner på norsk muntlig og skriftlig
- God samarbeids- og samhandlingskompetanse
- Gode digitale ferdigheter
Personlige egenskaper:
- Trygg og omsorgsfull person
- Kreativ og med godt humør
- Positiv, entusiastisk og ser muligheter
- Omgjengelig og fleksibel
- Lojal og lagspiller
- Relasjonsbygger og støttespiller
- En inspirerende, strukturert og målrettet leder
- Framtidsrettet og utviklingsorientert
- God evne til egenledelse og til å gjøre prioriteringer
Vi tilbyr:
- Spennende og utfordrende arbeidsoppgaver der du vil utgjøre en forskjell for barn og unge i Gjerdrum kommune
- PP-tjeneste med dyktige, samkjørte og hyggelige medarbeidere
- Et stort tverrfaglig miljø i kommunen
- Muligheter for faglig utvikling
- Stor grad av selvstendighet og påvirkningsmulighet
- Lønn etter tariff/ avtale
- God pensjonsordning gjennom KLP
Alle kvalifiserte kandidater oppfordres til å søke stilling uavhengig av kjønn, alder, funksjonsevne eller etnisk bakgrunn. Kopier av attester og vitnemål må lastes opp digitalt med søknaden. Gjerdrum kommune praktiserer meroffentlighet ved tilsetninger. Dersom det etter kommunens vurdering ikke foreligger særskilt grunn for å bli unntatt offentlighet, vil søknaden bli offentliggjort. Søkeren blir orientert og får muligheten til eventuelt å trekke søknaden sin før offentliggjøring jf. offentleglova §25.
Tilfredsstillende politiattest må fremlegges før tiltredelse.
Bedrift
Gjerdrum kommuneSøknadsfrist
05.05.2024Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2022, GJERDRUM
GJERDRUM
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
5680206Se her for andre jobber fra Gjerdrum kommune