• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    01.12.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5016, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5952126
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
Ledig stilling

Bergen kommune

Fagleder eiendomsutvikling og salg

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vi søker leder for faggruppen Eiendomsutvikling og salg i Etat for bygg og eiendom. Faggruppen tilhører Eiendomsavdelingen. 

Eiendomsavdelingen jobber tett med politisk nivå i Bergen kommune og bistår samtlige byrådsavdelinger, blant annet med eiendomsrett. En viktig del av avdelingens ansvar er å ivareta kommunens grunneierinteresser, sikre lokaler for offentlig administrasjon og tjenester, samt representere Bergen kommune i planprosesser og byutviklingsprosjekter. 

Eiendomsavdelingen består totalt av 17 medarbeidere, hvorav 14 er jurister. Avdelingen er organisert i tre faggrupper og representerer kommunen som grunneier og eiendomsbesitter, med arbeidsoppgaver av først og fremst privatrettslig karakter.

Faggruppen Eiendomsutvikling og salg spiller en sentral rolle i avdelingens arbeidsfelt. Faggruppeleder vil ha en viktig posisjon i avdelingens utviklingsarbeid knyttet til Bergen kommunes eierinteresser i planprosesser og byutviklingsarbeid, samt i prosjekter for å styrke eiendomsforvaltningen. 

Eiendomsavdelingens sakstilfang er komplekst og omfatter saker om kjøp, salg, innleie og utleie av eiendom for hele Bergen kommune, kjøp og salg av eiendomsselskaper eller aksjer, kontraktsforhandlinger, tomtefeste, tingrettslige problemstillinger, samt saker som springer ut ved å utvikle eiendomsporteføljen. Eiendomsutvikling innenfor offentlig eiendom handler i stor grad om å sikre felleskapets verdier gjennom aktiv forvaltning.

Etat for bygg og eiendom forvalter, drifter og vedlikeholder kommunens grunneiendommer og formålsbygg, totalt nærmere 1.000 bygninger med et samlet areal på ca. 1,3 mill. kvm. Etaten har ca. 550 ansatte. Etaten har ansvar for kjøp og salg av eiendom, og er en betydelig innleier av areal ut over kommunens egen bygningsmasse. Etat for bygg og eiendom er en kompetent kunnskapsorganisasjon, med godt kvalifiserte medarbeidere. Etat for bygg og eiendom er ISO-sertifisert i ledelsessystemet for miljø (14001) og ledelsessystemet for kvalitet (9001).


Kvalifikasjoner:

  • Master i rettsvitenskap eller cand.jur.
  • Bred erfaring innenfor eiendomsrettslige- og strategiske problemstillinger knyttet til arealutvikling og eiendomsutvikling, kjøp/salg og næringsleie - for eksempel som advokat, fra eiendomsbransjen eller offentlig forvaltning
  • Erfaring innenfor kontraktsrett og selskapsrett
  • Erfaring med forhandlinger
  • Solide juridiske kunnskaper og gode eksamensresultater. Kopi av vitnemål må følge med søknaden
  • Meget god muntlig og skriftlig formidlingsevne på norsk
  • Ønskelig med ledererfaring innen fag og prosjekt

Personlige egenskaper:

  • Engasjert og motivert
  • Analytisk og selvstendig
  • Strategisk tilnærming til å løse problemstillinger
  • Prosessorientert
  • Stor arbeidskapasitet og gjennomføringsevne
  • Evne til å sette deg raskt inn problemstillinger
  • Integritet og høy etisk standard
  • Omgjengelig og gode samarbeidsevner
  • Evne til å skape et utviklende miljø og få med seg andre
  • Løsningsfokusert og serviceinnstilt
  • Godt humør og skaper gode relasjoner til de rundt seg

Vi tilbyr:

  • Spennende arbeidsoppgaver i et godt arbeidsmiljø 
  • Faglig og personlig utvikling 
  • Fleksibel arbeidstid med bl.a. mulighet for hjemmekontor
  • Aktivitetsbasert arbeidsplass
  • God pensjonsordning, boliglånsordning og ulykkes- og gruppelivsforsikring 
  • Lønn etter avtale
  • Flotte lokaler sentralt i Bergen sentrum, treningsrom, sykkelparkering og bybane like ved
  • Dyktige og dedikerte medarbeidere som utgjør et tungt kompetansemiljø innenfor eiendomsrett
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    01.12.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5016, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5952126
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune