• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    05.05.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0037, OSLO
    OSLO
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5716394
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Oslo kommune

Fagkonsulent - prosjektstilling

Offentlig forvaltning

Privatistkontoret har som hovedoppgave å forvalte oppmelding til og gjennomføring av privatisteksamener for alle som bor eller følger undervisning i Oslo. Hvert år melder ca. 8000 personer seg opp til over 26.000 privatisteksamener i Oslo. Vi søker nå deg som er en strukturert og utviklingsorientert person, med god kjennskap til organisering av privatisteksamener og som kan sikre etablering av en ny eksamensform fra våren 2025.

Våren 2025 skal det gjennomføres eksamen i skriftlig-muntlig eksamen i enkelte fag. Dette er en ny eksamensform som skal gjennomføres ved siden av de øvrige eksamensformene. Som ansvarlig for å utvikle og iverksette gjennomføringen, kreves det at du har erfaring fra å jobbe med ulike eksamensformer. 
I stillingen skal du også sikre at vi når frem til de som er involvert i eksamensgjennomføringen. Vi ser for oss at nye digitale verktøy kan løse behovene for strukturert opplæring og god informasjonsflyt på en bedre måte enn i dag. Vi søker deg som ser muligheter i bruk av nye verktøy og hvordan disse kan sikre en god eksamensgjennomføring. 

Del av stillingen er å bidra inn i administrasjon og gjennomføring av eksamen i periodene dette skjer. 

Det er viktig at du kan arbeide selvstendig, men at du innhenter avklaringer når det er nødvendig. Samtidig krever stillingen at du har gode samarbeidsegenskaper da du skal jobbe på tvers av team. Tydelig og god dialog med de som jobber innen de ulike feltene vil vi trekke frem som viktig i denne stillingen.  

Prosjektstillingen har en hovedvekt på utviklingsoppgaver, men vil også ha løpende driftsoppgaver i seksjonen. Som arbeidsplass er Privatistkontoret i stadig utvikling og arbeidsoppgaver kan endres etter behov. Stillingen lyses ut for ett år, men med mulighet for forlengelse.

Kvalifikasjoner:

Høyere utdanning fra universitet eller høgskole på minimum bachelornivå
Relevant erfaring fra organisering av privatisteksamener
Kjennskap til og erfaring med relevante digitale verktøy
Erfaring med å finne utviklingsmuligheter innenfor fastsatte rammer 
Erfaring fra samarbeid på tvers av team og avdelinger 
Har erfaring fra større logistikkoppgaver og koordineringsarbeid
Har gode kommunikasjons- og formidlingsferdigheter
God kjennskap til offentlig forvaltning
Systemforståelse
God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk

Personlige egenskaper:

Trives med utvikling og har lett for å se nye løsninger 
Har stor arbeidskapasitet og arbeider strukturert i henhold til planer og frister
Er fleksibel og har god gjennomføringsevne og er effektiv
Har gode relasjonelle egenskaper, er positiv, robust og løsningsorientert
Ser sammenhenger og konsekvenser i en arbeidsprosess
Personlig egnethet er en forutsetning og vil bli vektlagt

Vi tilbyr:

Utfordrende oppgaver i et hyggelig arbeidsmiljø
Gode muligheter for faglig utvikling
Muligheter til å påvirke egne oppgaver
Fleksibel arbeidstid
Kontorlokaler på Helsfyr
Lønnsplassering: Fagkonsulent - lønnstrinn 40-45 (627.300 - 685.700) i Oslo kommunes regulativ, avhengig av erfaring og kompetanse  

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    05.05.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0037, OSLO
    OSLO
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5716394
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune