Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Elverum kommune

Fagarbeider

Offentlig forvaltning

Vi søker etter deg som er fagarbeider med stor arbeidsglede, som er faglig dyktig, har erfaring fra tidligere arbeid med personer med nedsatt funksjonsevne og/eller psykisk utviklingshemming, og du har brukerperspektiv som ledesnor i ditt arbeid.

Som fagarbeider vil du ha varierte arbeidsoppgaver, du må ha evne til å takle uforutsigbarhet og du bør ha erfaring fra arbeid med utfordrende atferd.

Enhet for personer med nedsatt funksjonsevne består i dag av 7 bofellesskap for personer med nedsatt funksjonsevne/psykisk utviklingshemming, 2 avlastningsboliger for barn og unge samt tilrettelagt arbeid og aktivitet. Enheten består av ca. 125 årsverk og hver avdeling består av 10 – 21 årsverk. 
Svartholtet bofellesskap er døgnbemannet, og som yter tjenester til 5 voksne beboere med nedsatt funksjonsevne. Det er for tiden 20 faste ansatte fordelt på 16 årsverk i Svartholtet 

Vi har egne nattevakter, så du vil gå i turnus dag og kveld, og arbeide hver 4.helg.

Arbeidsoppgaver:

  • Aktivt bidra til å sikre faglig og etisk forsvarlige tjenester.
  • Direkte målrettet miljøarbeid: praktisk bistand, tilrettelegging og veiledning til beboere i tråd med vedtak og rutiner.
  • Samarbeid med pårørende, verge, fastleger og spesialisthelsetjenesten.
  • Arbeid etter kap.9 i Helse- og omsorgstjenesteloven.
  • Utøve medikamenthåndtering etter gjeldende forskrifter.

Kvalifikasjoner:

  • Autorisasjon som helsefagarbeider, annen relevant kompetanse kan komme i betraktning.
  • Erfaring fra tidligere arbeid med personer med nedsatt funksjonsevne og /eller psykisk utviklingshemming.
  • Erfaring med å arbeid med utfordrende atferd.
  • Kjennskap til målrettet miljøarbeid/atferdsanalyse, og erfaring med forebygging av tvang og makt.
  • Kjennskap til arbeid med helse -og omsorgstjenesteloven kap. 9. 
  • Gode IKT kunnskaper, gjerne erfaring fra Gerica og Gat.
  • Politiattest som ikke er eldre enn 3 måneder må fremvises ved tiltredelse.
  • Arbeids- og oppholdstillatelse.

Personlige egenskaper:

  • Du har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner både i forhold til brukere, medarbeidere og pårørende.
  • Du er ansvarsbevisst.
  • Du har evne til å videreføre eksisterende tiltak, og kan samtidig tilføre oss ny kompetanse og innsikt.
  • Du er engasjert i arbeidet med brukergruppen og er opptatt av hvordan mennesker med nedsatt funksjonsevne skal få en meningsfull hverdag, med økt livskvalitet og oppleve mestring.
  • Du har evne til å arbeide selvstendig og i samarbeid med andre.
  • Du er god på å bygge relasjoner og er ikke redd for å by på deg selv i samhandling med tjenestemottaker.
  • Bidrar aktivt til å opprettholde og videreutvikle et godt arbeidsmiljø.
  • Evne til å gi og å ta i mot veiledning fra kolleger.

Vi tilbyr:

  • Lønns og arbeidsvilkår i samsvar med gjeldende lov, forskrifter og avtaler.
  • Faglige utfordringer og varierte arbeidsoppgaver. 
  • Et inkluderende og godt arbeidsmiljø.
  • Gode kolleger med høy kompetanse