• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    17.08.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0484, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6312193
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
Ledig stilling

Oslo kommune

Er du vår nye forretningsutvikler?

Offentlig forvaltning

Oslo kommune er i endring, og i Boligbygg jobber vi aktivt med å utvikle oss for å møte nye krav og forventninger. Vi har iverksatt en rekke initiativer for å ta organisasjonen i ønsket retning. Nå ser vi etter en dyktig forretningsutvikler som skal bidra til at utviklingsarbeidet vårt gir gevinster.

Som forretningsutvikler i Boligbygg vil du spille en sentral rolle i å utvikle smartere tjenester, forbedre arbeidsprosesser og finne nye løsninger i skjæringspunktet mellom teknologi, brukerbehov og organisasjonsutvikling. Du vil være en del av vår organisasjonsavdeling, men jobbe tett sammen med kollegaer på tvers av hele virksomheten.

Har du erfaring med analyse, innovasjon og strategisk utviklingsarbeid? Trives du med å drive frem utviklingsprosjekter som både skaper læring og gir konkrete gevinster? Motiveres du av Boligbyggs visjon om å skape trygge, gode hjem for mennesker i en sårbar livssituasjon? Da vil vi gjerne høre fra deg!

Kvalifikasjoner:

  • Minimum 3 års erfaring med prosessledelse, prosjektledelse og organisasjonsutvikling
  • Erfaring med å etablere og drifte PMO-arbeid fra konsulentbransjen eller tilsvarende
  • Dokumenterbare resultater med strategirealisering  
  • Høyere utdanning på masternivå i relevante fag, f.eks økonomi, ingeniørfag, organisasjonsdesign, prosjektledelse, teknologiledelse eller annet relevant fagfelt  
  • God forretningsforståelse, analytiske ferdigheter, og evne til å jobbe strukturert og analytisk
  • Kompetanse og erfaring med metoder for problemløsning, innovasjon, forbedring og endringsledelse for eksempel Prince2, Scrum, Kanban, Prosci, ITIL eller andre relevante rammeverk 
  • God forståelse for teknologi og hvordan teknologi kan brukes for å effektivisere arbeidsprosesser og forbedre beslutningsgrunnlag  
  • Erfaring fra porteføljestyring og prosjektarbeid og kan vise til konkrete resultater
  • Erfaring med å forenkle og kommunisere kompleksitet  

Personlige egenskaper:

  • Er en relasjonsbygger med evne til å skape tillit og engasjement på tvers av organisasjonen
  • Trives med å jobbe tverrfaglig og løse komplekse problemer 
  • Har sterke ferdigheter innen prosess- og prosjektledelse, og som evner å oversette komplekse utfordringer til konkrete forbedringstiltak
  • Er strukturert, analytisk og tydelig i din kommunikasjon  
  • Inspirerer til endring og skaper engasjement gjennom involverende arbeidsmetoder

Vi tilbyr:

  • Selvstendige og utfordrende arbeidsoppgaver i et faglig stimulerende og hyggelig miljø
  • Fleksibel arbeidstid og fleksitidsordning
  • Oslo kommunes fordelaktige pensjons- og forsikringsordninger
  • Lønn etter avtale, i henhold til Oslo kommunes lønnsregulativ
  • En meningsfull og samfunnsnyttig jobb
  • Vi har nettopp flyttet inn i helt nyoppussede lokaler i Nydalen Allè 37.
 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    17.08.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0484, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6312193
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune