• Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    12.02.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4319, SANDNES
    SANDNES
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6033850
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
Ledig stilling

Sandnes kommune

Er du en sprek fagleder med tro på aktivitet som behandling?

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Mestringsenheten gir hjelp til innbyggere i Sandnes som er flyktninger eller har psykiske helse og eller avhengighetsutfordringer. Vi legger recoveryorienterte verdier og menneskerettigheter til grunn for arbeidet vårt, der vi fremmer håp, empowerment, mening i livet, samhørighet og identitet hos de vi gir hjelp.  

Hjelpen som tilbys er basert på Feedback Informed Treatment (FIT). Dette betyr konkret at vi innhenter tilbakemeldinger fra de vi gir hjelp til, deres familie og venner, ansatte og samarbeidspartnere. Vi bruker tilbakemeldingene i arbeidet med å utvikle tilbud. Vi legger til rette for samskaping, ansatte med erfaringskompetanse, fleksible og tilgjengelige tilbud, høy kompetanse hos ansatte, et lærende miljø, relasjonell velferd og jobber for å bidra til å redusere utenforskap og fremme gode lokalsamfunn. Du må kunne jobbe i tråd med dette for å trives hos oss.    

 

Du kan sjekke ut nettsiden vår her: 

https://www.sandnes.kommune.no/sti/helse/psykisk-helse-og-rus/  

https://www.sandnes.kommune.no/sti/sosiale-tjenester/flyktninger/bosetting-av-flyktninger/  


Vi har nå ledig stilling som fagleder for aktivitetsteamet i avdeling rask psykisk helse og aktivitet. 

 

Den psykiske helsehjelpen ved avdeling rask psykisk helsehjelp og aktivitet består hovedsakelig av korttidsintervensjoner rettet mot milde og moderate psykiske helseutfordringer. Personalgruppen er tverrfaglig sammensatt med 28 årsverk fordelt på 31 ansatte. Veien inn til våre tjenester går via inntak for psykisk helsehjelp, hverdager mellom kl. 09-14. Det er et åpent, lavterskel kontaktpunkt for innbyggere, fastleger og andre 1. og 2.-linjetjenester i Sandnes kommune, som ønsker tilbud eller råd relatert til psykisk helse. Våre ulike tilbud er bygget opp etter RPH (rask psykisk helsehjelp)-modellen slik at hjelpen gis som rene mestringskurs, workshops i gruppe, assistert selvhjelp og samtalebehandling. Tilbudet vektlegger bruk av kognitiv terapi, motiverende intervju og FIT som en del av behandlingen. Recoveryhjelpa og aktivitetsteamet er også en del av hjelpetilbudet i avdelingen. Mestringsenheten har fokus på kompetanseheving. Som ansatt i avdelingen vil du derfor få mulighet til å delta i utviklingen av tjenestene ved deltakelse i ulike arbeidsgrupper, kurs og fagdager. 

 

  

Kvalifikasjoner:

  • Bachelor i ergoterapi, fysioterapi eller annen helse- og sosialfaglig utdanning på bachelornivå 
  • Videreutdanning eller master innen psykisk helse og eller rus. 
  • Førerkort klasse B
  • Krav om norskferdigheter på minimum nivå B2
  • Tilfredsstillende politiattest er en forutsetning for ansettelse. Denne skal ikke legges ved søknaden, men må leveres snarest etter tilbud om ansettelse og før tiltredelse
  • I denne stillingen kreves det at du leverer egenerklæring for tuberkulose og MRSA før tiltredelse

Ønskelig kompetanse:

  • Erfaring fra rus og psykisk helsearbeid
  • Erfaring med formidling og undervisning
  • Erfaring med veiledning og drift av prosjekt

Legg ved attester og vitnemål i søknaden (pdf).

Personlige egenskaper:

Vi ser etter deg som er engasjert, har et godt humør og gode samarbeidsevner. Du er selv aktiv og ser aktivitet som en god mulighet for å inkludere innbyggere i lokalsamfunnet. Du er faglig nysgjerrig, og deler kunnskap som du tilegner deg. I tillegg evner du å se ressurser og utfordringer fra flere sider, og kan jobbe med sammensatte problemstillinger. Dette viser du ved å være løsningsorientert og ved at du mestrer å ta egne beslutninger. Videre er du god på å bygge og vedlikeholde relasjoner, og du ønsker å jobbe med utviklings- og endringsprosesser. Du er fleksibel, men samtidig strukturert i arbeidet ditt. Vi ønsker deg som trives med å jobbe både selvstendig og i team, og som ikke er redd for å be om hjelp når du trenger det.
Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi tilbyr:

  • Jobb i et spennende og tverrfaglig fagfelt
  • Fleksitid
  • Gode muligheter for personlig og faglig utvikling gjennom varierte arbeidsoppgaver
  • Hjem-jobb-hjem avtale
  • Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller
  • Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
 

  • Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    12.02.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4319, SANDNES
    SANDNES
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6033850
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune