• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    17.08.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0754, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3992152
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 16.08.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Oslo kommune

Er du bydel Vestre Akers nye leder for bolig og eiendom?

Offentlige tjenester og forvaltning

Bydel Vestre Aker søker deg som har stort faglig engasjement, pågangsmot og lyst til å gjøre en forskjell for innbyggere og ansatte i Bydel Vestre Aker. Seksjon for Bolig og eiendom har et viktig koordineringsansvar for bolig- og eiendomsområdet i hele bydelen og samarbeider tett med alle avdelinger. Eiendomsområdet favner bredt, og du må trives med varierte arbeidsoppgaver, høyt arbeidstempo og tidvis uforutsette og nye problemstillinger. Til seksjonen ligger bl.a. følgende ansvarsområder; 

  • forvaltning av boligsosiale virkemidler og tilskuddsordninger, samt bomiljøarbeid
  • forvaltning, drift og vedlikehold av bydelens til enhver tid totale eiendomsportefølje, samt grønt- og utearealer, som bydelen eier eller leier inn
  • fremskaffing og tildelinger av bolig, i tett samarbeid med private og offentlige utleiere
  • inn- og utleie, kontraktsoppfølging og fakturering
  • oppfølging av drifts- og serviceavtaler, herunder strøm, renhold og vedlikeholdstjenester
  • fakturahåndtering
  • utbyggingssaker/reguleringssaker

 

Bolig og eiendom er organisert sammen med NAV. Som seksjonsleder vil du være en del av NAVs lederteam og bydelens utvidede ledergruppe, og du vil ha en aktiv rolle inn i arbeidet med kontinuerlig forbedring. Bydelen er i utvikling og du må kunne lede i endringsprosesser og trives med endring. Seksjonen er relativt nyetablert og det jobbes fortsatt med å avklare hva som skal ligge til seksjonens ansvarsområder, samt å etablere grensesnittet opp mot de andre tjenesteområdene. Ansvarsområder og arbeidsoppgaver kan derfor endres underveis.   

Arbeidsoppgaver:

  • Administrativt, økonomisk og faglig ansvar for drift og kvalitetsutvikling av tjenesteområdet.
  • Utvikle og ivareta et godt arbeidsmiljø og en god læringskultur med selvstendige medarbeidere som jobber godt sammen i team.
  • Sikre opplæring og rutiner som bidrar til at alle ansatte i bydelen har den eiendomsfaglige kompetansen de trenger for å drifte en effektiv og forsvarlig bolig- og eiendomsforvaltning i henhold til gjeldende lover og forskrifter.
  • Sluttføre og følge opp bydelens strategiske boligplan og være en sentral bidragsyter i bydelens boligsosiale utvikling.
  • Sikre profesjonell forvaltning, drift og vedlikehold av det som til enhver tid er bydelens totale boligportefølje. 
  • Sikre at seksjonen bidrar inn i tverrfaglig samarbeid med interne og eksterne samarbeidspartnere for å nå felles resultatmål.
  • Samarbeid med bydelsjuristen og kommuneadvokaten, f.eks. i utleietvister. 
  • Forberede og utarbeider saker for administrativ og politisk ledelse, samt å gjennomføre sentrale og politiske vedtak som gjelder for seksjonen.
  • Initiere og gjennomføre innkjøp etter gjeldende regler om offentlige anskaffelser.

Kvalifikasjoner:

  • Minimum 3-årig høgskoleutdanning innen relevante fag. Relevant arbeidserfaring kan dekke opp for utdanningskravet. 
  • Ledererfaring vil bli vektlagt.
  • Erfaring fra arbeid med bolig/eiendom i offentlig eller privat sektor. 
  • Kunnskap om lov- og regelverk gjeldende for bolig- og eiendomsområdet, her under erfaring med inn- og utleie.
  • Du har gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsferdigheter, er strukturert og tydelig.
  • Du har god IKT-forståelse og interesse for digitalisering og digital utvikling.
  • Du har god fremdrifts- og gjennomføringsevne og kan vise til gode resultater fra tidligere arbeid.

Personlige egenskaper:

  • Du har stor arbeidskapasitet, er fleksibel og håndterer varierte arbeidsoppgaver og til dels stor arbeidsmengde.
  • Du er trygg på egen kompetanse, løsningsorientert og evner å lede i utviklings- og endringsprosesser.
  • Du er god på relasjonsledelse og evner å involvere, se og utvikle dine medarbeidere individuelt og i team.
  • Du liker å jobbe på tvers av avdelinger, seksjoner og fagfelt.
  • Du lærer fort og har gode analytiske evner som du bruker inn i strategiske prosesser. 
  • Du evner å jobbe systematisk, tar raskt tak i ting og sikrer at nødvendige strukturer er på plass for at medarbeiderne dine effektivt kan utføre arbeidsoppgavene sine.

Vi tilbyr:

  • Gode muligheter til personlig og faglig utvikling.
  • Aktive og engasjerte kollegaer i et spennende arbeidsmiljø. 
  • Meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde. 
  • Gode pensjonsvilkår.
  • Fleksitidsordning.
  • Ansettelse som seksjonsleder, ltr. 55-60. For særlig kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes. 
 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    17.08.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0754, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3992152
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 16.08.2021