• Bedrift
    Nannestad kommune
  • Søknadsfrist
    02.05.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2030, NANNESTAD
    NANNESTAD
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5680089
  • Se her for andre jobber fra Nannestad kommune
  • Oppdatert 26.04.2024
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Nannestad kommune

Enhetsleder Vann og avløp

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Nannestad kommune er en vekstkommune med omlag 16 000 innbyggere. Vi er en jordbrukskommune med nærhet til blant annet Oslo og Gardermoen. Vårt mål er å være Romerikes beste bokommune. Vi befinner oss i hele kommunen og vi leverer tjenester til alle innbyggere. 

Som kommune så vokser innbyggertallet med rundt 3% i året. Vi må tilpasse oss denne veksten, så endringer i organisasjonen og hvordan vi gjør leveranser, er en del av normalen i vår kommune.  Veksten gjør at Nannestad kommune er i en spennende tid, og vi former nå nye tjenester som vil definere oss i mange år fremover. Kommunen er ambisiøs og vi har flere store utviklingsplaner framover, spesielt innenfor VA-feltet. I 2023 flyttet vi inn i et nytt kommunehus med flotte fasiliteter. Utviklingen i kommunen er preget av vekst, både i befolkning og næringsliv.

Vi ser etter en leder med solid faglig kompetanse og gode lederegenskaper som kan bidra til å videreutvikle vår VA-enhet til å møte fremtidens utfordringer. Som enhetsleder vil du ha en sentral rolle i å sikre effektiv drift og utvikling av våre vann- og avløpstjenester. De neste fire år skal vi omsette 370 millioner kr fra planer, til konkrete VA-prosjekter i drift. Du er opptatt av å kombinere administrativ- og faglig ledelse. Du er god på prosesser, og du ser viktigheten i å kunne planlegge for gode VA-tjenester gjennom å nytte deg av planmessig arbeid, teknologi og erfaringene fra dyktige kollegaer.

Du blir en del av ledergruppen til virksomhetsleder samfunnsutvikling og drift. Enhetsleder rapporterer til virksomhetsleder. For å trives i rollen, må du ønske å ta en aktiv del i utviklingen av ledergruppa.  

Som arbeidsgiver så jobber vi for å ha stolte, engasjerte og kompetente medarbeidere. Og det er sammen vi skaper resultater. Vi setter likeverd og mangfold høyt. Og vi skal ha arbeidsplasser som oppleves som trygge, meningsfylte og helsefremmende. Kommunen er også opptatt av å legge til rette for å ha og utvikle trygge, tydelige og engasjerte ledere. Som leder skal du oppleve å ha handlingsrom og beslutningsmyndighet som gjør deg i stand til å ta ansvar for egen enhet, som en viktig tjeneste i kommunens verdikjede.

Les mer om kommunen vår her: www.nannestad.kommune.no

Nannestad kommune er opptatt av mangfold og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsnedsettelse eller kulturell bakgrunn.  

Kvalifikasjoner:

Følgende har du allerede på plass:

  • Relevant høyere utdanning innen Vann- og avløpsteknikk, men annen relevant utdanning innen naturvitenskapelige fag kan være aktuelt å vurdere.
  • Erfaring med ledelse av fagteam og prosjekter innenfor vann- og avløpssektoren.
  • God kjennskap til relevant regelverk og standarder på området.
  • Gode analytiske evner og evne til å løse komplekse utfordringer.
  • God økonomiforståelse og erfaring med økonomistyring.
  • Gode norskkunnskaper og evne til å kommunisere klart og tydelig. Både skriftlig og muntlig.
  • Førerkort Kl. B.

Det gis opplæring i fagsystemer, men du har allerede god digital kompetanse innenfor Office365 (Word, Outlook, Teams, Excel m.m.).


Det er en fordel om du har:

  • Lederutdanning på bachelor- eller masternivå.
  • Ledererfaring på operativt og/eller strategisk nivå.
  • Kjennskap til/erfaring fra politisk drevne organisasjoner, herunder kommunale budsjettprosesser.
  • Kjennskap til/erfaring med prosjektstyringsverktøy.
  • Erfaring med prosjektledelse eller prosjektdeltagelse.
  • Godkjenning innen Prince2, eller lignende.
  • Dokumentert god kompetanse innen digitale arbeidsverktøy og automasjonssystem innen VA-området
  • Dokumentert god kompetanse innen HMS-ledelse, kvalitetsutvikling og risikostyring.
  • Kompetanse innen planmessig beredskapsarbeid.
  • Erfaring fra drift eller planarbeid innen VA.

Personlige egenskaper:

Personlige egenskaper:

Du kjenner deg igjen i å være trygg i lederrollen. Og du forstår forskjellen mellom det å være sjef og leder. Du liker kombinasjonen i å jobbe selvstendig i en sak, og så kunne jobbe i tverrfaglige team i andre saker. Du er utviklings- og løsningsorientert, nysgjerrig på nye teknologiske trender og du er opptatt av å holde deg og enheten faglig oppdatert. Du har solid erfaring innen VA-feltet, og det hadde vært gøy om du er nysgjerrig på hvordan kunstig intelligens kan tas i bruk i å forbedre våre VA-tjenester. Kanskje så har noen tanker om KI, som du vil dele med oss i søknaden din.

For å løse de oppgaver og utfordringer som ligger i rollen, så er det viktig med egenskaper som:

  • Du er glad i folk, og liker å motivere og utvikle medarbeidere.
  • Du er analytisk og blir motivert av å skape resultater.
  • Du er strukturert og løsningsorientert.
  • Du evner å ta initiativ til og drive endringsprosesser.
  • Du har god kjennskap til relevant regelverk og standarder innenfor ansvarsområdet.
  • Du har erfaring med å sitte i ledergruppe, og ønsker å bidra inn i felles arbeid med å utvikle egen enhet og vår ledergruppe.

Personlige egenskaper vil bli vektlagt.

Vi tilbyr:

Vi kan tilby en spennende stilling i en organisasjon med høyt faglig nivå og gode utviklingsmuligheter. Du får gode muligheter til å påvirke din egen arbeidshverdag. Vi legger vekt på et godt arbeidsmiljø preget av samarbeid, trivsel og faglig utvikling.

Vi ønsker at vår organisasjon skal gjenkjennes med en arbeidskultur som er, lyttende, spørrende og velvillig.

I tillegg kan vi tilby gode pensjons- og forsikringsordninger gjennom KLP. En fleksibel arbeidstid. Og lønn mellom 780 000 - 830 000. Høyere lønn kan vurderes ved spesielt gode kandidater.

For gode pensjons- og forsikringsordninger, anbefaler deg å se her: KLP for Nannestad kommune


Annet:

Vitnemål/attester  vedlegges søknaden din. Søkere blir vurdert på dokumentert kompetanse, erfaring og innholdet i søknaden. 

Intervjuer er planlagt gjennomført i uke 15,16 og 17.

I sluttdelen av prosessen ønsker vi å å snakke med minst tre referanser, før vi går til ansettelse. Referansene trenger du ikke å ha klar før vi avtaler dette.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25

 

Vi ønsker ikke å bli kontaktet av annonseselgere til denne stillingen. 

 

  • Bedrift
    Nannestad kommune
  • Søknadsfrist
    02.05.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2030, NANNESTAD
    NANNESTAD
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5680089
  • Se her for andre jobber fra Nannestad kommune
  • Oppdatert 26.04.2024