Ledig stilling

Helse Sør-øst RHF

Eiendomsforvalter / Rådgiver

Offentlig forvaltning

Eiendomsforvaltning og –utviklingsavdelingen ivaretar både strategiske og operative oppgaver knyttet til arealforvaltning og utvikling av eiendomsmassen til Akershus universitetssykehus (Ahus). Sykehuset har virksomhet på 19 lokasjoner i Akershus/Viken, Oslo og Kongsvinger, både eid og leid, og til sammen 295 000 kvm bygg.

Avdelingen har ansvar for arealforvaltning, herunder leiekontrakter med eksterne gårdeiere og internhusleie i alle våre bygg, og vi har ansvar for alle små og mellomstore byggeprosjekter. For å understøtte sykehusets eiendomsstrategi bidrar vi med å utvikle nye arealkonsepter som kan bidra til økt effektivitet og flerbruk av arealer. Avdelingen har samlet 15 ansatte som jobber med arealforvaltning, utvikling, tidligfase- og gjennomføring av byggeprosjekter.

Vi søker nå etter en Eiendomsforvalter til et 12 måneders vikariat i vår avdeling, med mulighet for forlengelse.

Som Eiendomsforvalter hos oss vil du få ansvar for å forvalte og følge opp internhusleiekontrakter i alle bygg, dette i dialog med Økonomi og andre interne ressurser. Du vil bistå som prosjektkoordinator innen små og mellomstore byggeprosjekter både i tidligfase og i gjennomføring. Denne stillingen innebærer også å gi støtte til avdelingen innen rapportering, møtereferater, organisere seminarer mv., samt å administrere avdelingsmøter.

Via denne stillingen vil du få et bredt kontaktnett i sykehuset, gjennom tett dialog med både brukere og andre interne avdelinger, samt få stor mulighet til å påvirke og videreutvikle faget sammen med andre for å imøtekomme morgendagens mål og krav fra ledelsen, brukere og pasienter.
Vår avdeling har sterk fagkompetanse innen eiendom, og vi søker etter en som ønsker å bli en del av teamet og bidra til å styrke vår kompetanse ytterligere!

Akershus universitetssykehus HF er en arbeidsplass med stort mangfold. Det er en klar styrke, og avgjørende for å løse våre mange oppgaver innen pasientbehandling, pasientoppfølging, forskning og undervisning. Vi ønsker oss derfor også et mangfold av søkere til ledige stillinger, og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke, uavhengig av identitet og bakgrunn. Arbeidsgiver tar forbehold om endring av arbeidssted, arbeidsoppgaver og ansvarsområde ved behov.

Kvalifikasjoner:

  • Du har relevant utdanning på universitet-/høyskolenivå, gjerne innen økonomiske/adm/eiendom/juridiske fag
  • Vi ønsker at du har tidligere erfaring fra eiendomsforvaltning, herunder oppfølging av kontrakter og kjennskap til aktuell eiendomsjus
  • Vi ønsker også at du har erfaring med økonomi, herunder budsjettering og regnskap 
  • Vi ønsker også at du har erfaring med å skrive rapporter, utredninger mv
  • Du har gode datakunnskaper. Vi benytter Microsoft 365-produkter samt forskjellige saksbehandlings- og fakturabehandlingsprogram
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne

Personlige egenskaper:

  • Selvstendig person med evne til samarbeid på tvers
  • Løsningsorientert og imøtekommende
  • Strukturert med evne til å ha overordnet oversikt og samtidig ivareta de viktige detaljene
  • Gode kommunikasjonsevner og ha lett for å ta kontakt med både interne og eksterne samarbeidspartnere

Vi tilbyr:

  • Variert og spennende hverdag med tverrfaglig samarbeid
  • Mulighet for noe hjemmekontor etter avtale
  • Gode muligheter for faglig utvikling
  • Gode velferdsordninger, firmahytter, bedriftsidrettslag med et stort og variert tilbud
  • Lønn etter avtale
  • Og, ikke minst; du blir en del av et viktig samfunnsoppdrag!    
  •