• Bedrift
    Gjemnes kommune
  • Søknadsfrist
    02.04.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    6631, BATNFJORDSØRA
    GJEMNES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5634593
  • Se her for andre jobber fra Gjemnes kommune
  • Oppdatert 13.03.2024
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Gjemnes kommune

Daglig leder for Gjemnes frivilligsentral

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

 

Vil du være med å skape framtidas frivillighet i Gjemnes?

Gjemnes kommune får endelig sin egen Frivilligsentral. En frivilligsentral er et bindeledd mellom kommunen og frivillig sektor, ivaretatt av ansatte i samhandling med frivillige, lag og foreninger, næring og kommune.  Frivilligsentraler skal stimulere til frivillig innsats, og være åpne og mangfoldige møteplasser bygget på frivillighetens premisser og lokale ønsker. 

Gjemnes Frivilligsentral er i oppstartsfasen og vi søker en daglig leder som vil være med å utvikle og forme frivilligsentralen i startfasen og videre framover. 

Arbeidsoppgaver:

  • Utvikling og drift av frivilligsentralen i samsvar med sentralens formål og i samarbeid med sentralens styre
  • Legge til rette for økt engasjement og aktivitet i lokalsamfunnet i alle deler av kommunen
  • Jobbe aktivt med å rekruttere og støtte opp under frivilligheten på dens premisser
  • Oppfølging av de frivillige gjennom opplæring og veiledning, feks i å søke midler 
  • Medvirke til å skape gode samarbeid mellom kommunen, frivillige organisasjoner, frivillige enkeltpersoner, andre offentlige instanser og næringslivet i Gjemnes
  • Kartlegge behov for frivillig bistand i kommunen
  • Mobilisere frivillige som bl.a. kan bistå når enkeltmennesker trenger assistanse og ved drift av ulike aktiviteter
  • Informasjonsarbeid om sentralens aktiviteter inkl. å utvikle en aktivitetskalender for arrangement og aktivitet i hele kommunen
  • Være styrets sekretær
  • Søknad- og rapporteringsarbeid, med økonomistyring og budsjettarbeid for sentralen
  • Nettverksarbeid med andre frivilligsentraler

 

Kvalifikasjoner:

  • Har minimum 3-årig relevant utdanning fra universitet/høyskole, men relevant realkompetanse kan også vurderes
  • Engasjement og forståelse for frivillighet som en viktig drivkraft i samfunnet vårt 
  • Løsningsorientert og omgjengelig med gode samarbeidsevner
  • Drivkraft og gjennomføringsevne
  • Erfaring med IKT generelt og bruk av sosiale medier spesielt
  • Evne til å se muligheter, er løsningsorientert og åpen for andres ideer
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk inkl. på sosiale media
  • Grundig, selvstendig, strukturert og tydelig
  • Evne til å skape trygghet og tilhørighet gjennom en inkluderende holdning

Personlig egnethet vil bli vektlagt

 

Vi tilbyr:

  • Spennende arbeidsoppgaver med store muligheter til å påvirke egen arbeidshverdag
  • Godt arbeidsmiljø og mange dyktige og hyggelige kolleger
  • Gunstig pensjonsordning, yrkesskade- og gruppelivsforsikring
  • Fleksible arbeidstidsordninger. Noe kvelds- og helgearbeid må påregnes
  • Bistand ved ønske om bosetting i kommunen og lån til gunstige betingelser gjennom avtale med husbanken.


Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold, og at våre ansatte skal gjenspeile befolkningen forøvrig.  Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, eller minoritetsbakgrunn. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.

 

Om kommunen 

Gjemnes kommune er en organisasjon i utvikling, og nå har vi bruk for din kompetanse. Vi har et godt og trivelig arbeidsmiljø, der verdibasert ledelse bygd på lagånd, ansvarliggjøring, lojalitet og brukerfokus ligger til grunn for virksomheten. Gjemnes kommune har 2700 innbyggere og ligger sentralt plassert midt imellom Kristiansund og Molde med god bussforbindelse til begge byer. Kommunen ligger i naturskjønne omgivelser med rike muligheter for friluftsliv i alle årstider. Gjemnes kommune har høy aktivitet av frivillighet i både lag og organisasjoner.

 

  

 

 

 

 

  • Bedrift
    Gjemnes kommune
  • Søknadsfrist
    02.04.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    6631, BATNFJORDSØRA
    GJEMNES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5634593
  • Se her for andre jobber fra Gjemnes kommune
  • Oppdatert 13.03.2024