• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    01.06.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5008, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6211140
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
Ledig stilling

Bergen kommune

Byggesaksbehandlere

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Bergen skal være en attraktiv og levende by for alle. Som ansatt i Plan- og bygningsetaten er du en del av et stort og kompetent fagmiljø for byutvikling.

Vi jobber med utvikling av den aktive, attraktive og bærekraftige byen gjennom behandling av plan- og byggesaker, vi fører tilsyn og utvikler innovative kartløsninger. Hos oss får du være med på spennende prosesser fra ideer og politiske beslutninger til realisering av fremtidens Bergen.

Byggesaksavdelingen består av til sammen 43 ansatte fordelt på 3 seksjoner. Våre oppgaver er knyttet til saksbehandling av innsendte byggesøknader i tråd med plan- og bygningsloven, forskrifter og aktuelle planer. I tillegg bidrar vi med intern og ekstern informasjon som gjelder plan- og bygningsloven.

Vi søker engasjerte medarbeidere med interesse for byutvikling. Stillingene vil by på mange interessante utfordringer innen byggesaksbehandling, veiledning og samarbeide med andre fagmiljøer.

   

Kvalifikasjoner:

  • Relevant utdannelse på bachelor- eller masternivå.
  • Ønskelig med erfaring fra byggesaksbehandling og god kjennskap til plan- og bygningsloven,
    byggesaksforskriften og byggteknisk forskrift.
  • Meget gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig.
  • Generelt gode digitale ferdigheter og interesse for bruk av ulike digitale løsninger.

Personlige egenskaper:

  • Motivert til å jobbe i et tverrfaglig arbeidsmiljø.
  • Nysgjerrig på bærekraftig arkitektur og byutvikling.
  • Løsnings orientert og målrettet.
  • Selvstendig og strukturert - evner å holde tidsfrister.
  • Fleksibel og villig til å ta i et tak når det trengs.
  • Gode formidlings- og samarbeidsevner i møte med kunder, kolleger og samarbeidsparter.

Personlige egenskaper vektlegges.

Vi tilbyr:

  • Et hyggelig arbeidsmiljø preget av høyt tempo, høy kompetanse og stort engasjement.
  • En fleksibel arbeidshverdag i flotte aktivitetsbaserte lokaler med mulighet for arbeid hjemmefra/fjernarbeid.
  • Spennende oppgaver innenfor et interessant og utfordrende fagområde hvor vi forholder oss til
    byggebransjens små og store aktører.
  • Gode muligheter for faglig og personlig utvikling hos en solid og profesjonell aktør.
  • Lønn etter avtale, gode pensjons- og forsikringsordninger.
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    01.06.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5008, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6211140
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune