• Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    20.05.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1338, SANDVIKA
    BÆRUM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5728620
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
Ledig stilling

Bærum kommune

Byggesaksbehandler

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vil du bidra til samfunnsutviklingen? Vi har ledig et vikariat med ett års varighet (foreldrepermisjon) i vår byggesaksavdeling, med oppstart så snart som mulig.
 
Bærum kommune er i sterk utvikling med urbanisering, transformasjon og fortetting i knutepunkt og langs banetraséer, samtidig som det pågår store prosjekter innen bane og vei. «Mangfoldig, grønn og urban» er føringer for vårt arbeid med byutvikling, regulering og byggesaksbehandling. Høyere urban tetthet stiller krav til styring av kvalitet og helhet. Vår klimastrategi, arkitektur- og byformingsstrategi og samarbeid med FutureBuilt sikter mot ambisiøse arkitektur- og miljøløsninger. Vi forvalter samtidig verdier knyttet til strandsone, kulturlandskap og marka.

Vi er stolte av våre tjenester og søker stadig mot forbedring og utvikling av arbeidsprosesser og produkter. Vi legger vekt på tverrfaglig tilnærming, samarbeid og deling.

Tjenestestedet Byggesak har ansvar for byggesaker og veiledning. Vikariatet er i byggesaksavdeling 1, som i dag består av 11 medarbeidere.
Avdeling 1 har ansvar for behandling av følgende søknader;

  • Saker med 3 ukers frist
  • Saker med 12 ukers frist (uten dispensasjon fra plan)
  • Saker i Landbruks-, natur- og friluftsområder (LNF)
  • Saker i Marka

Byggesak inngår i plan- og bygningstjenesten sammen med avdelingene for områdeutvikling, regulering, geodata og miljø- og planadministrasjon. Vi er til sammen ca. 95 medarbeidere og holder til sentralt i Sandvika med kort vei til et godt kollektivtilbud, handel og tjenester mm.

Kvalifikasjoner:

  • Du har høyere utdanning fra universitet eller høyskole med relevant fagkrets, fortrinnsvis som  
    arkitekt, sivilingeniør, ingeniør, landskapsarkitekt, jurist eller med annen plan-/byggfaglig kompetanse
  • Du behersker norsk på et høyt nivå, både skriftlig og muntlig
  • Det er en fordel om du har erfaring med plan- og byggesaksbehandling, relevant arbeidserfaring blir tillagt vekt
  • Du har kjennskap til plan- og bygningsloven med tilhørende forskrifter og kjennskap til offentlig forvaltning

Personlige egenskaper:

  • Kundeorientert og omgjengelig
  • Målrettet, strukturert, effektiv og leveringsdyktig
  • Gode formidlingsevner
  • Evne til å arbeide både selvstendig og i team
  • Evne til å mestre høyt tempo i arbeidshverdagen

Personlig egnethet for stillingen vil bli vektlagt

Vi tilbyr:

  • Lønn etter avtale
  • Faglig utfordrende og interessante oppgaver
  • Et tverrfaglig og godt arbeidsmiljø
  • Mulighet for faglig utvikling
  • Tilgang på elbil og el-sykkel i jobb
  • Offentlig tjenestepensjon
     
 

  • Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    20.05.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1338, SANDVIKA
    BÆRUM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5728620
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune