Bedrift
Halden kommuneSøknadsfrist
03.01.2019Stillingsfunksjon
AdministrasjonAnsettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
BachelorArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
1771, HALDEN
HALDEN
NorgeAntall stillinger
2karriere-kode
1075675Se her for andre jobber fra Halden kommune
- Oppdatert 07.12.2018
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Halden kommune
Byggesaksbehandler
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Er du vår nye byggesaksbehandler? Vi søker nå etter 2 nye byggesaksbehandlere (1 fast stilling + 1 års vikariat)
Beskrivelse av arbeidssted
En av våre byggesaksbehandlere slutter og en går ut i permisjon fra 1. mars 2019. Vi søker derfor etter 2 nye medarbeidere (1 fast stilling + 1 års vikariat).
Vi kan tilby spennende og utfordrende stillinger i et ungt og fremtidsrettet fagmiljø. Byggesak har totalt 10 medarbeidere. Disse har ulike profesjoner som ingeniører, jurister, eiendomsutvikler m.m. Arbeidssted er Storgata 7 i Halden sentrum.
Stillingens arbeidsområder/oppgaver
Dine arbeidsoppgaver som byggesaksbehandler vil i hovedsak være saksbehandling av og veiledning i byggesøknader etter plan - og bygningsloven. Arbeidsoppgavene kan til en viss grad tilpasses din utdannelse, erfaring og interesser innenfor byggesaksområdet. Avhengig av kompetanse er det også mulig at ansvaret for oppfølging av ulovligheter etter plan- og bygningsloven vil bli lagt til den faste stillingen. Saksbehandling etter annet lovverk kan også være aktuelt.
Ønskede kvalifikasjoner og utdanning
Vi søker etter bygningsingeniører, arkitekter, jurister, men også personer med annen relevant utdannelse kan komme i betraktning.
Vi ønsker at du har relevant kompetanse og praksis fra offentlig og/eller privat virksomhet innenfor fagområdet.
Du må ha svært god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk.
Du bør ha kunnskap om og erfaring med plan- og bygningsloven og annet relevant lovverk.
Du har god kjennskap til offentlig forvaltning.
Du må ha god kunnskap om og erfaring med bruk av digitale verktøy.
Du må ha førerkort klasse B.
Personlige egenskaper
Du må være serviceinnstilt og løsningsorientert.
Du må være positiv og ha evne til å skape et godt arbeidsmiljø.
Du må ha evne til å skape god dialog mellom byggesakskunder og kommunen
Du må være selvstendig og samtidig ha gode samarbeidsevner
Vi kan tilby:
Et godt og spennende fagmiljø
Dyktige og hyggelige kollegaer
Interessante arbeidsoppgaver
Fleksibel arbeidstid med kjernetid fra 9-14.30
Generelle betingelser
Pliktig medlemskap i gjeldende pensjonskasse
Lønn etter lov og avtaleverk
Søknad sendes
Søknad med CV sendes elektronisk via Halden kommunes hjemmeside www.halden.kommune.no - "Ledige stillinger".
Ved behov for veiledning ved utfylling av elektronisk søknad, kontakt Halden kommunes servicesenter.
Attester og vitnemål må medbringes ved evt. intervju.
Dersom det går fram av din søknad at du ønsker konfidensiell behandling, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig, selv om søker selv har bedt om konfidensiell behandling. Søker vil da få informasjon om dette - jfr. Offentleglova §25.
Som søker til en offentlig stilling har også du krav på å få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere.
Kontaktperson
Kristine Schneede, Fagleder byggesak, tlf: 90633428, mobil: 90633428, kristine.schneede@halden.kommune.no
Bernt-Henrik Hansen, Leder plan og miljø, mobil: 91519422, bernt-henrik.hansen@halden.kommune.no
Bedrift
Halden kommuneSøknadsfrist
03.01.2019Stillingsfunksjon
AdministrasjonAnsettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
BachelorArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
1771, HALDEN
HALDEN
NorgeAntall stillinger
2karriere-kode
1075675Se her for andre jobber fra Halden kommune
- Oppdatert 07.12.2018