• Bedrift
    Varner-gruppen
  • Søknadsfrist
    30.03.2020
  • Stillingsfunksjon
    Annet (IT, økonomi, konsept, HR, marked)
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Varehandel Detaljist
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    , Slependen
    Viken
    search.country.NORGE
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    2782876
  • Se her for andre jobber fra Varner-gruppen
  • Oppdatert 19.03.2020
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Varner-gruppen

Business Analyst

Varehandel Detaljist

Er du vår nye kollega?

Vi ser etter 2 nye Business Analysts med god forretningsforståelse og teknisk kompetanse til et spennende område innen Digital Retail.

Varner Digital Retail bygger opp det som skal bli en av de absolutt sterkeste avdelingene innen digital markedsføring i Norden, med fokus på lojalitet, mediekjøp, performance marketing, SEO og analyse. Vi jobber med det som antageligvis er det mest spennende som skjer innenfor OMNI og digital markedsføring i Norden for øyeblikket, og dette er en mulighet til å være med på reisen.

Vi bygger opp en Data Lake i Google Cloud som blant annet tilgjengeliggjør alt av salgsdata online og offline, data fra 7 millioner medlemmer, tredjepartsdata, Google Analytics, Google Ads, Facebook og andre kjøpsplattformer i BigQuery.

Vi trenger deg til å dra nytte av all denne dataen, selvsagt for å skape business caser, innsikt, rapporter og analyser, men ikke minst for å operasjonalisere dataen til bruk i alle våre kontaktflater med kundene, både betalte og ubetalte. Vi ønsker å automatisere og personalisere det vi kan av kommunikasjon og mediekjøp, der vi jobber direkte opp mot medieplattformer og verktøy ved hjelp av API kall, supportert med manuelle prosesser og ekspertise der det trengs. Du vil jobbe tett med Analytics-teamet i vår Tech-avdeling, som bistår i den tekniske utviklingen av analyseprodukter etter våre behov.

Målet er å bygge løsninger som tilrettelegger for kostnadseffektiv marketing, bygge ROI-modeller, definere verdien av kundeatferd og selvfølgelig øke omsetningen i Varner.

Hva kan du forvente å jobbe med?

Begge roller vil ha et vidt spenn, og det er viktig at du er fleksibel og proaktiv. Du vil være med å bygge en analytisk grunnmur sammen med andre dyktige og erfarne analytikere og Data Scientists, der fokus hele veien er å levere forretningsverdi i alt vi gjør. Arbeidsoppgavene innenfor disse to rollene vil likevel være noe ulike, og vi ønsker at du presiserer i søknaden hvilken rolle du synes passer deg best.  

Som Business Analyst Loyalty vil du jobbe med blant annet å:

  • Sammenstille data fra ulike kilder for å skape relevant innsikt
  • Bistå i å skape helhetlig forståelse av kundeatferd og handlemønster, med spesielt fokus på våre 7 millioner medlemmer.
  • Kundeprofilering og sentiment analyse
  • Identifisere, jobbe frem og realisere business case
  • Bistå i å optimalisere og personalisere kundereisen ved hjelp av analyse, automatisering og AI
  • ROI og prediksjonsmodellering
  • Opprettholde høy kvalitet og berike vår medlemsdata
  • Utvikle analyseverktøy i samarbeid med Tech Analytics

Som Business Analyst Paid Media vil du jobbe med blant annet å:

  • Sammenstille data fra ulike kilder for å skape relevant innsikt
  • Bistå i å skape helhetlig forståelse av kundeatferd og optimalisering av Marketing mix
  • Samarbeid med ulike forretningsområder for optimalisering av ROI-modeller
  • Identifisere, jobbe frem og realisere business case
  • Bygge lønnsomhetsmodeller som ser utover dekningsbidrag på enkeltprodukter
  • Automatisering av annonsegenerering på alle plattformer
  • Automatisere mediakjøp der det er mulig, personalisere der det er hensiktsmessig.
  • Jobbe tett med CRM-teamet for lønnsom personalisering
  • Optimalisere tracking og website performance
  • Attribusjonsmodellering

Vi søker deg med følgende kvalifikasjoner:

  • Business Analyst Loyalty rollen: Erfaring fra å jobbe med lojalitet og medlemsdata

For begge rollene: 

  • Kommersiell av natur og opptatt av å måle verdien av det du gjør
  • Teknisk anlagt, mester i Excel, god i SQL og jo mer programmeringserfaring jo bedre. Gjerne i Python/R.
  • Erfaring med bruk av Google Cloud og BigQuery
  • Gode kommunikasjonsevner. Du evner å kommunisere komplekse ting på en pedagogisk måte
  • Initiativrik og ser muligheter. Er nysgjerrig, ønsker å forbedre og optimalisere
  • Selvgående, ansvarsbevisst og kan ta egne beslutninger, samtidig som du liker å være en del av en større gruppe som også har ansvaret for nettbutikker og et stort og sterkt kreativt miljø
  • Analytisk erfaring fra en større bedrift med fokus på netthandel er en fordel, men ikke et krav
  • Høyere utdanning med økonomisk og teknisk natur på mastergradnivå. For eksempel siv.øk eller siv.ing med industriell økonomi/data

Hva vi kan tilby deg:

  • En spennende og faglig utfordrende jobb i et av Nord-Europas største motekonsern
  • Gode kolleger og godt tverrfaglig arbeidsmiljø som du vil være stolt av
  • Konkurransedyktig lønn, bonusordninger og personalrabatt
  • Ett av Skandinavias beste kontorfasiliteter, rett utenfor Oslo

Synes du en av disse stillingene virker spennende? Da anbefaler vi deg å søke nå, da vi gjennomfører løpende selektering. Har du spørsmål om stillingene eller Varner generelt er det bare å ta kontakt med Tina Wingsternes via tina.wingsternes@varner.com eller +47 92222248. 

 

  • Bedrift
    Varner-gruppen
  • Søknadsfrist
    30.03.2020
  • Stillingsfunksjon
    Annet (IT, økonomi, konsept, HR, marked)
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Varehandel Detaljist
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    , Slependen
    Viken
    search.country.NORGE
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    2782876
  • Se her for andre jobber fra Varner-gruppen
  • Oppdatert 19.03.2020