• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    11.02.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5008, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6030303
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
Ledig stilling

Bergen kommune

Bruforvalter

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vil du være i førersetet for forvaltning av Bergens kritiske infrastruktur? Bymiljøetaten søker en dyktig bruforvalter!

Bymiljøetaten forvalter byens infrastruktur og er en drivkraft bak byutviklingen. Nå styrker vi laget og søker en engasjert bruforvalter til Veiforvaltningsseksjonen. Dette er en spennende mulighet for deg som vil bidra til å forme Bergens fremtidige bymiljø! Vi forvalter og planlegger for god byutvikling, bygger offentlig infrastruktur og gjennomfører større og mindre rehabiliterings- og vedlikeholdsprosjekter. Som kommunal veimyndighet trenger vi nå å styrke kompetansen innen bru og større konstruksjoner.

Veiforvaltningsseksjonen har i dag 11 medarbeidere, og er en del av Forvaltningsavdelingen. Som en del av vår seksjon får du muligheten til å være med på spennende prosjekter som påvirker byen vår, og som bruforvalter vil du være en nøkkelperson for å løse samfunnsoppdraget vårt innenfor broer, tunneler m.m. - sammen med resten av etatens fagmiljø på større konstruksjoner. Vi ser etter en kvalifisert kandidat som er faglig sterk, systematisk, løsningsorientert, og som har evnen til å finne gode og innovative løsninger innenfor rammene av gjeldende regelverk.

Bergen kommune eier og forvalter rundt 230 kommunale veibruer, i tillegg til andre mindre konstruksjoner.  Din viktigste oppgave vil være å ivareta fagansvaret for bruer og andre konstruksjoner, hovedsakelig gjennom å ha løpende oversikt over bruporteføljen til etaten. Du må gjennomføre nødvendige prosesser og avklaringer i tett samarbeid med prosjektledere, drifts- og vedlikeholdsansvarlige, og avdelingens lederteam.

Vi har også ute en stilling som prosjektleder for infrastruktur og konstruksjoner, så sjekk den ut dersom det kan være interessant for deg.

Kvalifikasjoner:

  • Høyere utdanning på minimum bachelornivå innen byggteknisk ingeniørfag
  • Kjennskap til vegnormalene i N400 serien
  • Erfaring med offentlig veiforvaltning er en fordel
  • Kompetanse på BIM (bygningsinformasjonsmodellering) er en fordel
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
  • God digital kompetanse

Personlige egenskaper:

  • Du har svært gode samarbeidsevner og kan jobbe både selvstendig og i team.
  • Du er strukturert, effektiv og har høy arbeidskapasitet.
  • Du tar initiativ og er pålitelig, med et sterkt samfunnsengasjement.
  • Du er løsningsorientert og i stand til å prioritere ulike oppgaver.
  • Du er faglig trygg og har et ønske om å bidra til byens utvikling.

Personlig egnethet vil bli vektlagt for stillingen.

Vi tilbyr:

  • Mulighet til å bidra til god byutvikling!
  • Et tverrfaglig og spennende arbeidsmiljø
  • Mulighet for god faglig utvikling
  • Fine lokaler sentralt på Nygård
  • Gode pensjons- og forsikringsavtaler
  • Fleksibel arbeidstid
  • Lønn etter avtale, med mulighet for stillingskode som senioringeniør ved ansettelse av særlig kvalifisert kandidat.
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    11.02.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5008, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6030303
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune