• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    25.11.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0958, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5954568
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
Ledig stilling

Oslo kommune

Boligkonsulent

Offentlig forvaltning

NAV Grorud er en spennende arbeidsplass med høyt kvalifiserte og motiverte medarbeidere. Vi er et NAV-kontor i stadig faglig og organisatorisk utvikling. Bydel Grorud ligger i Groruddalen ved Lillomarka og favner områdene Ammerud, Grorud, Kalbakken, Rødtvet, Nordtvet og Romsås. Bydelen har vel 28.000 innbyggere, og 150 ulike nasjonaliteter er representert. NAV-kontoret har sin base på Ammerud, men flytter medio desember då inn i nytt bydelshus på Rødtvet.


I Bydel Grorud jobber vi målrettet for å skape gode levekår og livskvalitet for hele befolkningen. I 2024 viderefører bydelen grep for å jobbe mer koordinert og helhetlig mellom tjenestene, uten «silotenkning». Økt sysselsetting er viktig for deltagelse i samfunnet og forebygging av fattigdom. At flere innbyggere er i utdanning eller lønnet arbeid, er en prioritert oppgave for bydelen.

NAV Grorud har 130 ansatte og er organisert i 6 fagavdelinger, samt stab/prosjekter. Stillingen vil være plassert under avdeling Bolig økonomi og fellestjenester, som for tiden har 19 ansatte. Avdelingen har ansvar for innbyggertorget, boligkontoret, økonomisk rådgivning og forvaltning, kommunale regnskapsoppgaver og fellestjenester.

Vi har ledig vikariat som boligkonsulent for snarlig tiltredelse, med varighet inntil 31.10.2025. Muligheter for forlengelse innenfor NAV-kontorets samlede tjenester vil være tilstede. Har du stort engasjement for boligsosialt arbeid og trives med saksbehandling? Da kan dette være stillingen for deg!

I søknadsteksten ber vi deg si noe om hva som motiverer deg til å søke på denne stillingen.

Kvalifikasjoner:

  • Bachelor i sosial-, samfunns-, økonomiske- eller juridiske fag, eller annen relevant utdanning
    på minimum bachelornivå
  • Langvarig relevant erfaring kan kompensere for deler av utdanningskravet
  • Langvarig erfaring med saksbehandling og gjerne erfaring fra boligsosialt arbeid
  • Ønskelig med erfaring fra boligkontor og/eller NAV
  • Gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsferdigheter 
  • God digital kompetanse

Personlige egenskaper:

  • Stor arbeidskapasitet og evne til å tåle en til tider stressende arbeidshverdag
  • Strukturert
  • Høy grad av selvstendighet
  • Gode samarbeidsevner
  • Evne til å tilegne seg og anvende ny kunnskap
  • Tilpasningsdyktig med en fleksibel innstilling til nye arbeidsoppgaver
  • Serviceinnstilt
  • Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt

Vi tilbyr:

  • Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde 
  • Et fagmiljø som er kunnskapsbasert og utviklingsorientert 
  • En bydel som er opptatt av utvikling og endring
  • God pensjonsordning i Oslo Pensjonsforsikring
  • Lønns som sosialkosnulent i lønnstrinn kr 36-45( kr 606 000 - 711 100) pr år avhengig av ansiennitet - etter Oslo kommunes lønnsregulativ.
 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    25.11.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0958, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5954568
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune