Bedrift
Sandnes kommuneSøknadsfrist
11.11.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
4306, SANDNES
SANDNES
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
6445583Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
Sandnes kommune
Barnekoordinator
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Vil du være med å toppe laget vårt?
Vi har ledig to faste stillinger som barnekoordinator i Koordinerende Enhet (KE) med oppstart 01.01.2026.
Det gjøres oppmerksom på at den ene stillingen (stilling 2) som lyses ut, er med forbehold om godkjenning i kommunestyret i desember 2025.
Vi ser etter deg som har erfaring fra arbeid med barn/unge og deres familier, og som har behov for koordinerte tjenester. Vi ønsker å ansette deg som vil utgjøre en forskjell for barn/unge og deres familier. Veiledning, tett oppfølging og samordning av tjenestetilbud er blant kjerneoppgavene. Som barnekoordinator vil du ha en nøkkelrolle i å sikre helhetlige og samordna tjenester til barn/unge og familier. Du vil jobbe tett med både interne kommunale tjenester, og eksterne samarbeidspartnere, og bidra til å sikre gode prosesser.
Samordningsenheten består av tildelingskontor og koordinerende enhet for personer med behov for helhetlige og koordinerte helse- og omsorgtjenester.
I Koordinerende enhet er vi flere koordinatorer/barnekoordinatorer som er koordinatorer i enkeltsaker. KE har også overordnet systemansvar for individuell plan (IP) og koordinering. Vi er kontaktpunkt for samhandling på tvers.
Kvalifikasjoner:
Stilling 1:
- Offentlig godkjent sykepleier
- Erfaring som barnekoordinator
- Erfaring med og kompetanse på barnepalliasjon
Stilling 2:
- Minimum 3-årig høyskole- eller universitetsutdanning innen helse- eller sosialfag
- Erfaring med å være koordinator for barn/unge og deres familier
Felles for begge stillingene:
- Ha god kjennskap til aktuelt lovverk og offentlig hjelpeapparat
- Kompetanse i å lede samarbeidsprosesser
- Kompetanse og erfaring med tverrfaglig samarbeid
- Erfaring fra arbeid med barn, unge og voksne og deres familier som er i en utfordrende livssituasjon
- Gode kommunikasjonsferdigheter
- Beherske norsk godt, både muntlig og skriftlig
- Kompetanse i bruk av digitale verktøy
- Førerkort klasse B
Legg ved attester og vitnemål i søknaden (lastes inn som vedlegg i Webcruiter).
Personlige egenskaper:
- Må ha meget gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Høy grad av selvstendighet
- Evne til å skape gode relasjoner, ivareta og følge opp barn/unge og deres familier
- Initiativrik, modig, fleksibel, engasjert og god til å se muligheter og løsninger
- Må kunne motivere og inspirere andre
- Må være tydelig og kunne lede samarbeidsprosesser
- Evne og interesse for tverrfaglig samarbeid og utfordrende arbeidsoppgaver
- Evne til å arbeide selvstendig og like å jobbe i team
- Lærer raskt og tar initiativ
- Håndtere stor arbeidsmengde og det å ha flere baller i lufta
- Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt
Vi tilbyr:
- Hjem-jobb-hjem avtale
- Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller
- Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
Bedrift
Sandnes kommuneSøknadsfrist
11.11.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
4306, SANDNES
SANDNES
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
6445583Se her for andre jobber fra Sandnes kommune