Bedrift
Lillestrøm KommuneSøknadsfrist
12.05.2024Heltid/Deltid
DeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2010, STRØMMEN
LILLESTRØM
Antall stillinger
1karriere-kode
5724052Se her for andre jobber fra Lillestrøm Kommune
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Lillestrøm Kommune
Barne og ungdomsarbeider
Offentlig forvaltning
Lillestrøm er en utviklingsorientert skolekommune med en visjon om at alle elever skal lære, trives og utvikle seg. Skolene og skolefritidsordningene (SFO) vektlegger et profesjonsfaglig fellesskap for å skape helhet og sammenheng for barna. SFO skal gi omsorg og trygghet, og legge til rette for skaperglede, engasjement og medvirkning i lek, kultur- og fritidsaktiviteter.
I god dialog med foreldrene skal SFO bidra til variert lek og fritidsaktiviteter, gode matvaner og bevegelsesglede, samt bidra til respekt for ulikhet og anerkjennelse av mangfold.
Lillestrøm kommune ligger sentralt på Romerike med gode buss- og togforbindelser. Mer informasjon om skolene og skolefritidsordningen finner du på kommunens hjemmeside
Sagdalen SFO har fire baser lokalisert i skolens lokaler. Det er egne baser for 1.trinn, 2.trinn, 3,trinn og 4.trinn. Hver base har en baseleder som organiserer den daglige driften av basen i tett dialog med SFO leder.
Sagdalen SFO har en egen årsplan som er de ansattes arbeidsverktøy. Åpningstiden på SFO er fra klokken 07.00 - 17.00, men er stengt i skoletiden.
I skoleferier er SFO oppe mellom klokken 07.00 - 17.00.
Antall barn på SFO varierer mellom 260 - 270 elever.
Sagdalen SFO har kort vei til offentlige kommunikasjonsmidler.
Kvalifikasjoner:
- Fagbrev som barne- og ungdomsarbeider. Lang relevant erfaring kan også vurderes.
- Det er ønskelig med erfaring fra arbeid i barneskole/SFO.
- Det er en fordel med kompetanse i digitale verktøy som blant annet OneNote, Teams og Vigilo.
- Gode ferdigheter i norsk, skriftlig og muntlig
Før tiltredelse må det legges frem politiattest i tråd med opplæringsloven § 10-9, og om nødvendig, tilfredsstillende tuberkulinstatus i tråd med bestemmelsen i forskrift om tuberkulosekontroll.
Vitnemål og attester må lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet
Vi gjør oppmerksom på at dokumentasjon på blant annet avtjent verneplikt og omsorg for barn, eldre eller syke også kan gi uttelling på lønnsansiennitet.
Personlige egenskaper:
- Godt barnesyn
- Engasjement i faget og for barn
- God relasjonskompetanse
- Trygg voksen
- Takler stress, ser muligheter der andre ser hindre og har evne til å snu seg raskt
- Tar eierskap og har god gjennomføringsevne
- Er initiativrik og strukturert
- Selvstendig og kan ta egne faglige vurderinger og utvise skjønn innenfor regelverket
- Samarbeider godt, er fleksibel og jobber godt i team
Personlig egnethet vektlegges
Vi tilbyr:
- Et trivelig og inkluderende arbeidsmiljø
- Tett faglig samarbeid mellom kollegaer
- Godt fagmiljø med fokus på læring og utvikling, trygghet og trivsel
- Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert yrkesskadeforsikring på fritid
- Lønnsinnplassering i henhold til hovedtariffavtalen
- Bedriftshelsetjeneste
- Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer
Generell søknadsinformasjon:
Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge.
Bedrift
Lillestrøm KommuneSøknadsfrist
12.05.2024Heltid/Deltid
DeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2010, STRØMMEN
LILLESTRØM
Antall stillinger
1karriere-kode
5724052Se her for andre jobber fra Lillestrøm Kommune