Ledig stilling

Helse Sør-øst RHF

Avdelingssjef Hormon- overvekt og ernæring

Offentlig forvaltning

Vi søker en engasjert og dyktig avdelingssjef til Hormon-, overvekt- og ernæringsavdelingen, stillingstørrelsen per d.d. er i størrelsesordning 50%. Avdelingssjef rapporterer til klinikksjef, og inngår i klinikkens ledergruppe.

Avdelingen består av ca. 60 årsverk og inkluderer flere poliklinikker: hormonpoliklinikk, overvektspoliklinikk for voksne, overvektspoliklinikk for barn og unge, ernæringspoliklinikk samt en forskningsseksjon. Som avdelingssjef vil du ha det overordnede ansvaret for avdelingen og lede gjennom seksjonsledere – per i dag tre seksjonsledere – som inngår i din ledergruppe.

Vi ser etter deg som er en tydelig, motiverende og inspirerende leder, med evne til å gi retning, bygge tillit og relasjoner, og fremme godt samarbeid på tvers av fagområder. Oppdraget vil også kreve god helhetsforståelse for organisasjonens behov og evne til strategisk planlegging og gjennomføring. 
 
Sykehuset i Vestfold er en fremoverlent og utviklingsorientert arbeidsplass. Vi er i sluttfasen av en større omorganisering, med mål om å møte dagens og fremtidens utfordringer – som mangel på helsepersonell, demografiske endringer og økt behov for helsehjelp.
Vi jobber aktivt med å sikre gode pasientforløp og smidige overganger til primærhelsetjenesten, og samordner fag og funksjoner for å styrke pasientbehandlingen. I medisinsk klinikk har vi et sterkt fokus på kvalitet i tjenestene, ivaretakelse av medarbeidere og kontinuerlig utvikling.

Er du klar for en spennende lederrolle?
Hvis du ønsker å bidra til utviklingen av helsetjenester og ta ansvar for en viktig fagavdeling, håper vi å høre fra deg!


I Sykehuset i Vestfold HF verdsettes mangfold og inkludering. Medarbeidere med ulik kompetanse, bakgrunn, livserfaring og perspektiv gir gode forutsetninger til å ta vare på hver enkelt pasient og bidrar til godt samarbeid og forståelse. Vi håper du vil søke på stilling hos oss.

Kvalifikasjoner:

  • Høyere relevant utdanning på masternivå, fortrinnsvis innen helsefaglig retning
  • Innsikt i og forståelse for drift av sykehus eller andre helsetjenester, samt kjennskap til offentlig forvaltning, lov- og avtaleverk
  • God forståelse for budsjettarbeid og økonomistyring, med erfaring fra ressurs- og kostnadskontroll
  • Gode kommunikasjonsferdigheter i norsk (eller skandinavisk språk), både muntlig og skriftlig
  • Erfaring fra forbedrings- og implementeringsprosesser er ønskelig
  • Det er en fordel med formell lederkompetanse
  • Det forutsettes oppholds- og arbeidstillatelse i Norge.

Personlige egenskaper:

  • Være en synlig og tydelig leder med inspirerende lederstil
  • Inneha stor grad av drivkraft,  selvstendighet og ansvarsbevissthet
  • Planmessig og fleksibel
  • Gode kommunikasjonsferdigheter med evne til å skape samarbeid og relasjoner
  • Gjennomføringsevne og beslutningsdyktighet innenfor tildelt ansvarsområde
  • Evne til å arbeide strategisk, men også kunne sette seg inn i detaljer på operativt nivå
  • Evne til å analysere komplekse situasjoner, og med bakgrunn i dette kunne utarbeide og implementere effektive løsninger
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr:

  • Gode låne- og forsikringsordninger hos KLP
  • Alle ansatte ved sykehuset omfattes av gruppelivsforsikring, reiseforsikring ved tjenestereiser, ulykkesforsikring - fritid og yrkesskadeforsikring
  • Gode velferdsordninger, med blant annet bedriftsidrettslag og personalhytter
  • Tilsetting skjer på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover og forskrifter, overenskomster og øvrig reglement
  • Som ansatt ved Sykehuset i Vestfold HF vil du bli medlem av kollektive pensjonsordningen i KLP, og trekkes 2 % i pensjonsinnskudd. Les mer om offentlig tjenestepensjon på www.klp.no

Informasjon til deg som søker stilling:

Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.

Vi ber alle søkere vedlegge dokumentasjon på utdanning, attester på arbeidserfaring og eventuelle spesialistgodkjenninger. Dette for å dokumentere kvalifikasjoner som er oppgitt i CV, og til lønnsfastsettelse. Vi minner om at alt arbeid etter fylte 18 år kan være relevant ved ansiennitetsberegning.