• Bedrift
    Holmestrand kommune
  • Søknadsfrist
    01.10.2019
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3080, HOLMESTRAND
    HOLMESTRAND
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    2074842
  • Se her for andre jobber fra Holmestrand kommune
  • Oppdatert 17.09.2019
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Holmestrand kommune

Avdelingsleder tjenestekontoret (100% fast stilling)

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Har du lyst til å lede arbeidet i «inngangsporten» til kommunens helse- og omsorgstjenester?

Vi søker etter deg som vil være med på å videreutvikle fremtidens kommunale helse- og omsorgstjenester i samskaping med brukere og faglig dyktige medarbeidere. Vi kan tilby en spennende og inspirerende lederstilling ved kommunens tjenestekontor som inkluderer ansvar for ledelse av kommunens koordinerende enheter.

Tjenestekontoret behandler søknader etter pasient- og brukerrettighetsloven, helse- og omsorgstjenesteloven, samt annet relevant lovverk. Tjenestekontoret har ansvar for samhandling med spesialisthelsetjenesten, ulike utøvende tjenesteområder i kommunen og har i tillegg en koordinerende rolle. Tjenestekontoret har 15 medarbeidere. Avdelingsleder rapporterer til virksomhetsleder og inngår i ledergruppen til virksomheten.

Kommunens helse- og omsorgstjenester er i endring. Ny informasjons- og kommunikasjonsteknologi og velferdsteknologi vil bli tatt i bruk i tjenestene i langt større grad enn i dag. Holmestrand kommuner har ambisjon om å legge til rette for digitalisering og er i gang med bred implementering av ulike typer velferdsteknologi, der tjenestekontoret har et stort delansvar.

Viktigste arbeidsoppgaver

  • Personal-, fag-, økonomi- og kommunikasjonsansvar for Tjenestekontoret.
  • Arbeide aktivt med medarbeiderutvikling og mestringsorientert ledelse.
  • Delta og lede kvalitets- og utviklingsarbeid.
  • Lede kommunens koordinerende enheter.
  • Inngå i virksomhetens lederteam.

Oppgaver og funksjon i stilling vil for øvrig følge av den utvikling og behov som programområdet Helse og velferd og kommunene til enhver tid har.

Krav til kvalifikasjoner

  • Minimum 3-årig relevant helse- og/eller sosialfaglig utdanning fra høyskole eller universitet.  
  • Inngående kjennskap til kommunale helse- og velferdstjenester.  
  • Inngående kjennskap og kompetanse innenfor forvaltningsloven, samt øvrig relevant lovverk innenfor fagfeltet.
  • Ledererfaring og kunne vise til resultater.
  • Førerkort og bil.
  • God digital kompetanse.

 Ønskede kvalifikasjoner

  • Erfaring fra saksbehandling og samhandling internt og med eksterne aktører.
  • Erfaring fra saker med stor kompleksitet.
  • Erfaring med samskapende utviklingsprosjekter.
  • Erfaring fra personalledelse.

 Personlige egenskaper:

  • Du har gode samarbeidsevner.
  • Du er selvstendig og målrettet.
  • Du er nytenkende og handlekraftig.
  • Du har god evne til å ta beslutninger og er tydelig.
  • Du har gode kommunikasjonsferdigheter muntlig og skriftlig.
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt.

 Vi tilbyr

  • En spennende og utfordrende stilling innenfor et fagfelt med stor samfunnsbetydning og stor offentlig interesse.
  • Et godt arbeidsmiljø med kompetente og hyggelige medarbeidere og kolleger.
  • Gode muligheter for faglig og personlig utvikling.

Lønn i hehold til avtale /tariff. Medlemskap i pensjonsordning og gode personalforsikringer. Fra lønnen trekkes 2% innskudd til pensjonsordning. Arbeidstakere ansettes i kommunen på de vilkår og med de rettigheter og plikter som følger av overenskomster, reglementer og lover.

Attester og vitnemål tas med ved et eventuelt intervju.

Kommunen er opptatt av mangfold og vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn, funksjonshemming, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Vi er en IA-virksomhet og jobber sammen for et godt og inkluderende arbeidsmiljø.

Søkerlister med opplysninger om navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosted- eller arbeidskommune for hver søker er offentlig i hht Offentlighetsloven. Det kan gjøres unntak dersom søker anmoder om dette og grunngir dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke tas til følge vil søkeren varsles om dette.

 

  • Bedrift
    Holmestrand kommune
  • Søknadsfrist
    01.10.2019
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3080, HOLMESTRAND
    HOLMESTRAND
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    2074842
  • Se her for andre jobber fra Holmestrand kommune
  • Oppdatert 17.09.2019