• Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    24.08.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6321702
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
Ledig stilling

Sandnes kommune

Avdelingsleder med spennende og varierte utfordringer

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Enhet for funksjonshemmede (EFF) i Sandnes kommune gir tjenester til mennesker med ulike typer funksjonsnedsettelser og er en bydekkende tjeneste. Våre medarbeidere møter mange utfordringer både av somatisk, psykiatrisk og atferdsmessige karakter. Vi har fokus på et aktivt liv for våre beboere og har tverrfaglig kompetanse blant vårt personale. Beboerne bor i egne leiligheter og mottar individuelle tjenester tilpasset den enkeltes behov. I EFF arbeider vi med Positiv Atferdsstøtte (PAS) som metodisk tilnærming med mål om å fremme den enkeltes interesser, ferdigheter, ønsker og muligheter. PAS vektlegger også kompetansebygging, støtte og oppfølging av ansatte, i tillegg til samarbeid og støtte til pårørende og andre involverte.

Vi har 5 ledige avdelingslederstillinger på henholdsvis Smørbukkveien og Håholen/ Lindeveien - som ligger på Lura,  Sandskaret/ Rugdeveien på Sandve, Lunde 2 på Ganddal og Maudlandsveien på Hommersåk. Vi trenger deg som har ledererfaring og som fortsatt er sulten på nye utfordringer. Har du stor arbeidskapasitet og trives med travle arbeidsdager? Det er viktig at du er flink med folk og har evne til å veilede, sette grenser og gjøre medarbeiderne dine gode. Fordi vi er opptatt av å stadig forbedre og utvikle tjenesten, må du være pro-aktiv i endringsarbeid i tillegg til å ha en god gjennomføringsevne.

  • Smørbukkveien er en avdeling med 11 beboere og ca. 20 årsverk/ 30 ansatte.
  • Håholen / Lindeveien er to avdelinger med felles leder og 4 + 4 beboere og ca. 21 årsverk/ 32 ansatte.
  • Sandskaret / Rugdeveien er to avdelinger med felles leder og 5 + 5 beboere og ca. 24 årsverk/ 38 ansatte. 
  • Maudlandsveien har 7 beboere og 16 årsverk / 24 ansatte  
  • Lunde 2 har 9 beboere og 22 årsverk / 32 ansatte. Lunde 2 flytter om kort tid inn i helt nye lokaler på Sørbø/ Hove, med adresse Harahaugane.

Kvalifikasjoner:

  • Vernepleier med autorisasjon, andre med helse- og sosialfaglig bachelor kan bli vurdert
  • Ledererfaring og erfaring fra målgruppen er et krav
  • Du vil bruke mange og ulike digitale verktøy, så det er viktig at du har evne til å bruke og lære deg digitale systemer
  • God økonomiforståelse
  • Krav om norskferdigheter både muntlig og skriftlig, minimum nivå B2
  • Egenerklæring for tuberkulose og MRSA må leveres for tiltredelse

Legg ved attester og vitnemål i søknaden (lastes inn som vedlegg i Webcruiter).

Personlige egenskaper:

  • Du er engasjert og pro-aktiv
  • Du er strukturert og tydelig
  • Du har evne til å se helhet og er løsningsfokusert, både her og nå og på sikt
  • Du har god selvinnsikt og ser dine kollegers behov på en måte som fremmer godt samarbeid og gode prosesser
  • Det vil bli lagt stor vekt på personlig egnethet

Vi tilbyr:

  • Lederoppfølging og veiledning, inkludert deltakelse i kommunens ledelsesutviklingsprogram
  • Fleksitid
  • Kompetanseheving innen ledelse (HMS-/Endrings-/Sikkerhetsledelse)
  • Lønn etter avtale
  • Gode velferdsordninger som Hjem-jobb-hjem avtale / Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller / Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
 

  • Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    24.08.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6321702
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune