Bedrift
Sandnes kommuneSøknadsfrist
24.08.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
4306, SANDNES
SANDNES
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
6321702Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
Sandnes kommune
Avdelingsleder med spennende og varierte utfordringer
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Enhet for funksjonshemmede (EFF) i Sandnes kommune gir tjenester til mennesker med ulike typer funksjonsnedsettelser og er en bydekkende tjeneste. Våre medarbeidere møter mange utfordringer både av somatisk, psykiatrisk og atferdsmessige karakter. Vi har fokus på et aktivt liv for våre beboere og har tverrfaglig kompetanse blant vårt personale. Beboerne bor i egne leiligheter og mottar individuelle tjenester tilpasset den enkeltes behov. I EFF arbeider vi med Positiv Atferdsstøtte (PAS) som metodisk tilnærming med mål om å fremme den enkeltes interesser, ferdigheter, ønsker og muligheter. PAS vektlegger også kompetansebygging, støtte og oppfølging av ansatte, i tillegg til samarbeid og støtte til pårørende og andre involverte.
Vi har 5 ledige avdelingslederstillinger på henholdsvis Smørbukkveien og Håholen/ Lindeveien - som ligger på Lura, Sandskaret/ Rugdeveien på Sandve, Lunde 2 på Ganddal og Maudlandsveien på Hommersåk. Vi trenger deg som har ledererfaring og som fortsatt er sulten på nye utfordringer. Har du stor arbeidskapasitet og trives med travle arbeidsdager? Det er viktig at du er flink med folk og har evne til å veilede, sette grenser og gjøre medarbeiderne dine gode. Fordi vi er opptatt av å stadig forbedre og utvikle tjenesten, må du være pro-aktiv i endringsarbeid i tillegg til å ha en god gjennomføringsevne.
- Smørbukkveien er en avdeling med 11 beboere og ca. 20 årsverk/ 30 ansatte.
- Håholen / Lindeveien er to avdelinger med felles leder og 4 + 4 beboere og ca. 21 årsverk/ 32 ansatte.
- Sandskaret / Rugdeveien er to avdelinger med felles leder og 5 + 5 beboere og ca. 24 årsverk/ 38 ansatte.
- Maudlandsveien har 7 beboere og 16 årsverk / 24 ansatte
- Lunde 2 har 9 beboere og 22 årsverk / 32 ansatte. Lunde 2 flytter om kort tid inn i helt nye lokaler på Sørbø/ Hove, med adresse Harahaugane.
Kvalifikasjoner:
- Vernepleier med autorisasjon, andre med helse- og sosialfaglig bachelor kan bli vurdert
- Ledererfaring og erfaring fra målgruppen er et krav
- Du vil bruke mange og ulike digitale verktøy, så det er viktig at du har evne til å bruke og lære deg digitale systemer
- God økonomiforståelse
- Krav om norskferdigheter både muntlig og skriftlig, minimum nivå B2
- Egenerklæring for tuberkulose og MRSA må leveres for tiltredelse
Legg ved attester og vitnemål i søknaden (lastes inn som vedlegg i Webcruiter).
Personlige egenskaper:
- Du er engasjert og pro-aktiv
- Du er strukturert og tydelig
- Du har evne til å se helhet og er løsningsfokusert, både her og nå og på sikt
- Du har god selvinnsikt og ser dine kollegers behov på en måte som fremmer godt samarbeid og gode prosesser
- Det vil bli lagt stor vekt på personlig egnethet
Vi tilbyr:
- Lederoppfølging og veiledning, inkludert deltakelse i kommunens ledelsesutviklingsprogram
- Fleksitid
- Kompetanseheving innen ledelse (HMS-/Endrings-/Sikkerhetsledelse)
- Lønn etter avtale
- Gode velferdsordninger som Hjem-jobb-hjem avtale / Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller / Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
Bedrift
Sandnes kommuneSøknadsfrist
24.08.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
4306, SANDNES
SANDNES
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
6321702Se her for andre jobber fra Sandnes kommune