• Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    12.05.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4307, SANDNES
    SANDNES
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5722425
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Sandnes kommune

Avdelingsleder avdeling omsorg og ettervern

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Barne- og familieenheten i Sandnes kommune har ledig en spennende stilling i Barneverntjenesten, som avdelingsleder for omsorg og ettervern. Dette er en stilling for deg som er engasjert i arbeidet med barn, ungdom, biologiske foreldre og samarbeidspartnere i saker med barn som bor utenfor hjemmet, samtidig som du er god på utviklingsarbeid, koordinering og ledelse.

Barne- og familieenheten består av 2 avdelinger: Avdeling barnevern og Ressurssenteret. Barneverntjenesten har flere avdelinger, hvorav avdeling omsorg og ettervern har ansvar for å følge opp barn og unge som bor i fosterhjem, på institusjon, og som evt. har andre ettervernstiltak. I tillegg har avdelingen ett viktig ansvar for å følge opp arbeid med biologiske foreldre gjennom å jobbe målrettet for å muliggjøre gjenforening, legge til rette for gode samvær eller rett og slett bare ivareta en god relasjon mellom dem og barnet/ungdommen i etterkant av en plassering. Du må være innstilt på å jobbe systematisk og relasjonelt for å nå disse målene. En har og ansvar for å samarbeide godt med samarbeidspartnere og oppdragstakere, særlig da fosterhjem og institusjoner.

Seksjonen består av 15 saksbehandlerstillinger og 2 teamledere, i tillegg til avdelingsleder. Barnevernleder er nærmeste leder til avdelingsleder. Brukermedvirkning er sentralt i vårt arbeid og vi har tatt i bruk FIT som hjelpemiddel på dette området.

Kvalifikasjoner:

I denne stillingen er det krav om : 

  • Bachelorgrad som barnevernspedagog eller sosionom
  • Relevant ledererfaring
  • Erfaring som saksbehandler i kommunal barneverntjeneste
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne, og norskferdigheter på minimum nivå B2
  • Sertifikat på personbil 
  • Du må kunne beherske dataverktøy (fagprogrammet Familia blir brukt i dag) 
  • Tilfredsstillende politiattest må fremlegges snarest etter tilbud om ansettelse og før tiltreding. Denne skal ikke legges ved søknaden, men må leveres snarest etter tilbud om ansettelse og før tiltreding i stillingen.

 

Det er ønskelig med:

  • Relevant videreutdanning eller mastergrad
  • Erfaring fra tverretatlig samarbeid
  • Erfaring med relasjonsarbeid med barn og unge
  • Erfaring med samarbeid med sårbare barn og familier

Personlige egenskaper:

  • Du er lydhør, utviklings- og løsningsorientert og trives med utfordrende arbeidsoppgaver og en hektisk arbeidshverdag.
  • Du har god evne til å lede og ta de nødvendige beslutninger.
  • Gode kommunikasjonsferdigheter er viktig i arbeidet. God samarbeidsevne er særdeles viktig, da vi er avhengig av å jobbe i lag med mange for å lykkes. Evne til å lytte og forstå vil vektlegges.
  • Personen vi søker må være engasjert og varm,  og ha et brennende hjerte for barn og unge.
  • Vi ønsker en leder som i tråd med tjenesten sine verdier og visjon har fokus på ressurser og styrker hos både medarbeidere, samarbeidspartene, foreldre, barn og unge.
  • I tillegg ønsker vi at du har som grunnsyn at endring skjer gjennom relasjon og i samarbeid med de vi jobber for.
  • Det er viktig at du møter andre med respekt og likeverd.
  • Du må være opptatt av å jobbe til det beste for alle parter i en sak, men med barnets beste som den viktigste interessenten.
  • Du må kunne arbeide selvstendig og strukturert, samt kunne gi gode og konstruktive tilbakemeldinger til dine medarbeidere.

Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr:

  • En spennende stilling i en fremoverlent avdeling i en tjeneste som har fokus på faglig utvikling kombinert med brukermedvirkning og kunnskap fra barn og unge.
  • Inkluderende arbeidsmiljø med engasjerte medarbeidere
  • Faglige utviklingsmuligheter
  • Hjem-jobb-hjem avtale
  • Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller
  • Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Disponible tjenestebiler
  • Lønn etter avtale.
 

  • Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    12.05.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4307, SANDNES
    SANDNES
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5722425
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune