Bedrift
Sandnes kommuneSøknadsfrist
12.05.2024Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
4307, SANDNES
SANDNES
Antall stillinger
1karriere-kode
5722425Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Sandnes kommune
Avdelingsleder avdeling omsorg og ettervern
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Barne- og familieenheten i Sandnes kommune har ledig en spennende stilling i Barneverntjenesten, som avdelingsleder for omsorg og ettervern. Dette er en stilling for deg som er engasjert i arbeidet med barn, ungdom, biologiske foreldre og samarbeidspartnere i saker med barn som bor utenfor hjemmet, samtidig som du er god på utviklingsarbeid, koordinering og ledelse.
Barne- og familieenheten består av 2 avdelinger: Avdeling barnevern og Ressurssenteret. Barneverntjenesten har flere avdelinger, hvorav avdeling omsorg og ettervern har ansvar for å følge opp barn og unge som bor i fosterhjem, på institusjon, og som evt. har andre ettervernstiltak. I tillegg har avdelingen ett viktig ansvar for å følge opp arbeid med biologiske foreldre gjennom å jobbe målrettet for å muliggjøre gjenforening, legge til rette for gode samvær eller rett og slett bare ivareta en god relasjon mellom dem og barnet/ungdommen i etterkant av en plassering. Du må være innstilt på å jobbe systematisk og relasjonelt for å nå disse målene. En har og ansvar for å samarbeide godt med samarbeidspartnere og oppdragstakere, særlig da fosterhjem og institusjoner.
Seksjonen består av 15 saksbehandlerstillinger og 2 teamledere, i tillegg til avdelingsleder. Barnevernleder er nærmeste leder til avdelingsleder. Brukermedvirkning er sentralt i vårt arbeid og vi har tatt i bruk FIT som hjelpemiddel på dette området.
Kvalifikasjoner:
I denne stillingen er det krav om :
- Bachelorgrad som barnevernspedagog eller sosionom
- Relevant ledererfaring
- Erfaring som saksbehandler i kommunal barneverntjeneste
- God skriftlig og muntlig framstillingsevne, og norskferdigheter på minimum nivå B2
- Sertifikat på personbil
- Du må kunne beherske dataverktøy (fagprogrammet Familia blir brukt i dag)
- Tilfredsstillende politiattest må fremlegges snarest etter tilbud om ansettelse og før tiltreding. Denne skal ikke legges ved søknaden, men må leveres snarest etter tilbud om ansettelse og før tiltreding i stillingen.
Det er ønskelig med:
- Relevant videreutdanning eller mastergrad
- Erfaring fra tverretatlig samarbeid
- Erfaring med relasjonsarbeid med barn og unge
- Erfaring med samarbeid med sårbare barn og familier
Personlige egenskaper:
- Du er lydhør, utviklings- og løsningsorientert og trives med utfordrende arbeidsoppgaver og en hektisk arbeidshverdag.
- Du har god evne til å lede og ta de nødvendige beslutninger.
- Gode kommunikasjonsferdigheter er viktig i arbeidet. God samarbeidsevne er særdeles viktig, da vi er avhengig av å jobbe i lag med mange for å lykkes. Evne til å lytte og forstå vil vektlegges.
- Personen vi søker må være engasjert og varm, og ha et brennende hjerte for barn og unge.
- Vi ønsker en leder som i tråd med tjenesten sine verdier og visjon har fokus på ressurser og styrker hos både medarbeidere, samarbeidspartene, foreldre, barn og unge.
- I tillegg ønsker vi at du har som grunnsyn at endring skjer gjennom relasjon og i samarbeid med de vi jobber for.
- Det er viktig at du møter andre med respekt og likeverd.
- Du må være opptatt av å jobbe til det beste for alle parter i en sak, men med barnets beste som den viktigste interessenten.
- Du må kunne arbeide selvstendig og strukturert, samt kunne gi gode og konstruktive tilbakemeldinger til dine medarbeidere.
Personlig egnethet vektlegges
Vi tilbyr:
- En spennende stilling i en fremoverlent avdeling i en tjeneste som har fokus på faglig utvikling kombinert med brukermedvirkning og kunnskap fra barn og unge.
- Inkluderende arbeidsmiljø med engasjerte medarbeidere
- Faglige utviklingsmuligheter
- Hjem-jobb-hjem avtale
- Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller
- Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Disponible tjenestebiler
- Lønn etter avtale.
Bedrift
Sandnes kommuneSøknadsfrist
12.05.2024Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
4307, SANDNES
SANDNES
Antall stillinger
1karriere-kode
5722425Se her for andre jobber fra Sandnes kommune