• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    11.11.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0694, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6445620
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
Ledig stilling

Oslo kommune

Avdelingsleder

Offentlig forvaltning

Har du lyst til å bruke dine lederegenskapene på å skape gode dager i et bofellesskap for eldre mennesker med utviklingshemming og store bistandsbehov?

Hvem er vi?
Seksjon Habilitering og boliger består av saksbehandlere og for tiden 8 bofelleskap. Som leder hos oss får du daglig ansvar for mange flinke, uredde, morsomme, varme og dedikerte medarbeidere og beboere med ulike utfordringer, som det er lett å bli glad i.
Bydelen er i full gang med en stor omstillingsprosess slik at alle som arbeider i bydelen må være innstilt på at endringer er den nye normalen og fleksibilitet en forutsetning for å få det til.

Hva håper vi du kan bidra med?
Du har ambisjoner på vegne av boligen du skal lede og du evner å samle og motivere dine medarbeiderne. Du står selvsagt inne for Oslo kommunes verdigrunnlag BRER (brukerorientering, respekt, engasjement og redelighet) og ønsker selv å være et eksempel til etterfølgelse. Du vet at målet med tjenestene vi gir, er at boligen skal være et trygt sted å bo og at tjenestene vi gir skal ha god kvalitet. Du vet også at et godt arbeidsmiljø, er et som kan bidra til læring og at dette får vi bare til når vi vil hverandre vel. Og når du som leder ser og anerkjenner innsatsen til dine medarbeidere, slik at de blir trygge i sin rolle og kan lære og utvikle seg, som fagpersoner og mennesker. 

Stillingen vi utlyser er knyttet til Bryn Bolig. Her bor det 7 eldre beboere med utviklingshemming i alder 55 -80 år. De har egne rom og bad men deler kjøkken, stue og vaskerom. Beboerne har ulike medisinske/ somatiske utfordringer og omfattende bistandsbehov. Flere av beboerne er avhengig av rullestol og andre tekniske hjelpemidler. Vi vektlegger at tjenestetilbudet skal være tilpasset hver enkelt og preges av høy omsorgskvalitet der mestring og brukermedvirkning står i fokus.  

Kvalifikasjoner:

  • Autorisasjon som sykepleier eller vernepleier.
  • Videreutdanning i ledelse, med minimum 30 studiepoeng.
  • Erfaring fra arbeid med utviklingshemmede og ledererfaring fra bolig for funksjonsnedsatte.
  • Kompetanse og erfaring med palliativ omsorg, ettersom vi tilbyr våre beboere å bli boende i boligen til livets slutt.
  • Erfaring med fagsystemene vi bruker som Gat, Gerica, Dossier, Acos, EQS og Fremsikt.
  • Kunne uttrykke deg godt på norsk både skriftlig og muntlig.
  • Kunne oversette fagspråk til klar språk, slik at ingen er usikre på hva du prøver å si.
  • Det vil bli krevd politiattest ved ansettelse.

Personlige egenskaper:

  • Ha mot til å ta initiativ og leve med at ikke alt vi prøver på, blir suksess ved første forsøk.
  • Trives med friske diskusjoner og mestre kunsten å tenke kritisk- og du forstår at dette ikke er det samme som overdreven pessimisme og problemorientering. 
  • I hektiske perioder er du systematisk og god til å prioritere arbeidsoppgaver.
  • Du trenger ikke være ekspert på noe område, men du må være god til å stille spørsmål og aktivt søke ny kunnskap slik at du fortsetter å lære og hjelper andre med å lykkes.
  • Være av typen som ser når noe må gjøres og gjør noe med det.
  • Du bør være av typen som trives med endringer og utfordringer, men samtidig ha respekt og forståelse for at ikke alle dine medarbeidere alltid tenker det samme som deg.

Vi tilbyr:

  • Et arbeid som er 100% meningsfylt og samfunnsnyttig.
  • Varierte arbeidsoppgaver og utfordringer som krever noe av deg, både faglig og menneskelig.
  • Muligheten til å gjøre en stor forskjell, slik at boligen blir et enda bedre sted å bo og arbeide.
  • Muligheten til å sette ditt preg på en omfattende omstillingsprosess både på tjenestestedet, seksjonen og i bydelen.
  • En arbeidsplass preget av faglig engasjement, humor og romslighet. 
  • Fleksitid og mulighet for avtale om hjemmekontor i tråd med Oslo kommunes retningslinjer.
  • Ukentlig ledermøte med avdelingslederne i de andre boligene og habilitering.
  • Gode låne-, pensjons- og forsikringsordninger i Oslo pensjonsforsikring. Som ansatt i Oslo kommune betaler arbeidsgiver i tillegg hele pensjonspremien din etter nettolønnsordningen, dvs. at det ikke trekkes 2% av din brutt lønn til pensjonsinnskudd.
  • Stillingen er direkteplassert i lønnstrinn 55, kr 893 000,- pr. år.
 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    11.11.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0694, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6445620
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune