Företag
Bergen kommuneAnsökningstiden
25.04.2024Heltid/Deltid
HeltidAnställningsform
PermanentBransch
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
5260, INDRE ARNA
BERGEN
Antal befattningar
1Karriere-kod
5689167Se här för andra jobb från Bergen kommune
- Uppdaterad 13.04.2024
Utgått annons
Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat
Bergen kommune
Avdelingsleder
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Ved Stølsveien private bogruppe har vi ledig stilling som avdelingsleder i 100% stilling.
Bogruppen ligger sentralt i Arna (8 minutters gange fra togstasjon) og er en del av Enhet for privatinitierte bogrupper og hjemmeteam. Enheten er nyetablert og by- omfattende med ca. 250 årsverk fordelt på 25 tjenestesteder. Enheten yter tjenester til voksne og barn med utviklingshemming og arbeider målrettet med å legge til rette for en meningsfull hverdag for våre tjenestemottakere.
I Stølsveien ytes det heldøgns omsorgstjenester til 3 unge voksne med utviklingshemming som har ulike bistandsbehov. Det er nydelig tilrettelagte boforhold og arbeidsforhold med fasiliteter som gir mulighet for fellesskap og privatliv. Personalets oppgave er blant annet å gi veiledning og hjelp til dagliglivets gjøremål. Vi jobber tett og målrettet med den enkelte ut i fra deres bistandsbehov.
Personalgruppen er tverrfaglig sammensatt består av sykepleier, helsefagarbeidere, barne- og ungdomsarbeidere, vernepleierstudent og assistenter. Våre ansatte er faglig engasjerte og har som mål å bidra til selvstendighet, medvirkning og å skape en meningsfull hverdag for beboerne. Til sammen vil lederen ha ansvar for 7,2 årsverk. Som avdelingsleder må også noe arbeid i miljøet kunne påregnes.
Du vil ha overordnet ansvar for drift, økonomi og personal ved bofellesskapet. Stillingen rapporterer til resultatsenhetsleder i enheten. Du inngår i enhetens ledergruppe, som bistår hverandre for å sikre god kvalitet i tjenesten. Leder får også støtte fra enhetens 2 fagledere, personalrådgiver, lønnskonsulent og økonomirådgiver. Stillingen har arbeidstid på dagtid med fleksitid 37,5 timer/uke.
Vi søker en leder som brenner for å sikre gode tjenester. Du er faglig dyktig, engasjert, motiverende og tar ansvar for at kvaliteten er i høysetet. Som leder er du opptatt av å skape tillit, å legge til rette for at ansatte kan oppleve mestring og motivasjon, samt å skape en kultur med fokus på et godt arbeidsmiljø og høy etisk bevissthet. Du legger til rette for læring og utvikling gjennom å involvere og gi ansvar til medarbeidere. Du er opptatt av å vise gjennomføringskraft for å oppnå gode resultater og at de økonomiske ressursene anvendes mest mulig effektivt. Du legger til rette for et godt samarbeid med pårørende, dagsenter/arbeid, andre kommunale tjenester og spesialisthelsetjenesten.
Etat for tjenester til utviklingshemmede er under en pågående omorganisering. Strukturelle endringer av nåværende organisering må derfor påregnes.
Kvalifikasjoner:
- Bachelor innen pedagogiske fag eller helsefag
- Relevant allsidig praksis fra tjenesteområdet
- Relevant ledererfaring innen helse
- Ønskelig med veilederkompetanse
- Ønskelig med tilleggsutdannelse i ledelse fra høyskole / universitet av minst ett års varighet
- Erfaring fra beslutningsprosesser og endringsprosesser
- Kunnskap og erfaring i utøvelse av relevant lovverk for tjenesten
- Forståelse for kommunenes organisering og systemene som benyttes
- God erfaring med turnusarbeid og turnusplanlegging
- God skriftlig og muntlig framstillingsevne er en forutsetning
- Ønskelig med kjennskap til kommunens IT systemer, herunder UBW HR, UWB økonomi, Web-cruiter,
Profil, RS - Søkere utenfor Skandinavia må dokumentere kunnskap i norsk skriftlig og muntlig gjennom bestått språktest på B2 nivå
- Gyldig politiattest må dokumenteres før ansettelse
Personlige egenskaper:
- Du kan vise til gode samarbeidsevner
- Du har evne til å bygge gode relasjoner til pårørende, brukere, kollegaer og samarbeidspartnere
- Du har gode veiledningsferdigheter
- Du skaper oppslutning om endringer og motiverer personalet i endringsprosesser
- Du har høy arbeidskapasitet der du er initiativrik og engasjert
- Du har evne til å arbeide strukturert for å nå virksomhetens mål
- Du har evne til fleksibilitet og håndtering av uforutsette hendelser
- Du er løsningsorientert og arbeider målrettet
- Åpenhet, pålitelighet og lojalitet verdsettes, samt vise humor og raushet
- Personlig egnethet ut fra verdier og egenskaper nevnt ovenfor vil bli vektlagt i vurderingen av søkerne
Vi tilbyr:
- Interessante og utfordrende arbeidsoppgaver
- Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
- Et engasjert og dedikert team
- Lederoppfølging og ledernettverk
- Fleksitidordning
- Avlønning i henhold til lokal stillingsoversikt i Bergen Kommune
- God pensjonsordning, boliglånsordning og ulykkes -og gruppelivsforsikring
- Rabatter på treningssenter i Bergen
- Mulighet for medlemskap i bedriftsidrettslag innenfor flere idrettsgrener
Företag
Bergen kommuneAnsökningstiden
25.04.2024Heltid/Deltid
HeltidAnställningsform
PermanentBransch
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
5260, INDRE ARNA
BERGEN
Antal befattningar
1Karriere-kod
5689167Se här för andra jobb från Bergen kommune
- Uppdaterad 13.04.2024