• Företag
    Bergen kommune
  • Ansökningstiden
    25.04.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    5260, INDRE ARNA
    BERGEN
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    5689167
  • Se här för andra jobb från Bergen kommune
  • Uppdaterad 13.04.2024
Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Bergen kommune

Avdelingsleder

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Ved Stølsveien private bogruppe har vi ledig stilling som avdelingsleder i 100% stilling.
Bogruppen ligger sentralt i Arna (8 minutters gange fra togstasjon) og er en del av Enhet for privatinitierte bogrupper og hjemmeteam. Enheten er nyetablert og by- omfattende med ca. 250 årsverk fordelt på 25 tjenestesteder. Enheten yter tjenester til voksne og barn med utviklingshemming og arbeider målrettet med å legge til rette for en meningsfull hverdag for våre tjenestemottakere.

I Stølsveien ytes det heldøgns omsorgstjenester til 3 unge voksne med utviklingshemming som har ulike bistandsbehov. Det er nydelig tilrettelagte boforhold og arbeidsforhold med fasiliteter som gir mulighet for fellesskap og privatliv. Personalets oppgave er blant annet å gi veiledning og hjelp til dagliglivets gjøremål. Vi jobber tett og målrettet med den enkelte ut i fra deres bistandsbehov.

Personalgruppen er tverrfaglig sammensatt består av sykepleier, helsefagarbeidere, barne- og ungdomsarbeidere, vernepleierstudent og assistenter. Våre ansatte er faglig engasjerte og har som mål å bidra til selvstendighet, medvirkning og å skape en meningsfull hverdag for beboerne.  Til sammen vil lederen ha ansvar for 7,2 årsverk. Som avdelingsleder må også noe arbeid i miljøet kunne påregnes. 
Du vil ha overordnet ansvar for drift, økonomi og personal ved bofellesskapet. Stillingen rapporterer til resultatsenhetsleder i enheten. Du inngår i enhetens ledergruppe, som bistår hverandre for å sikre god kvalitet i tjenesten. Leder får også støtte fra enhetens 2 fagledere, personalrådgiver, lønnskonsulent og økonomirådgiver. Stillingen har arbeidstid på dagtid med fleksitid 37,5 timer/uke.    
Vi søker en leder som brenner for å sikre gode tjenester. Du er faglig dyktig, engasjert, motiverende og tar ansvar for at kvaliteten er i høysetet. Som leder er du opptatt av å skape tillit, å legge til rette for at ansatte kan oppleve mestring og motivasjon, samt å skape en kultur med fokus på et godt arbeidsmiljø og høy etisk bevissthet. Du legger til rette for læring og utvikling gjennom å involvere og gi ansvar til medarbeidere. Du er opptatt av å vise gjennomføringskraft for å oppnå gode resultater og at de økonomiske ressursene anvendes mest mulig effektivt. Du legger til rette for et godt samarbeid med pårørende, dagsenter/arbeid, andre kommunale tjenester og spesialisthelsetjenesten. 

Etat for tjenester til utviklingshemmede er under en pågående omorganisering. Strukturelle endringer av nåværende organisering må derfor påregnes.

Kvalifikasjoner:

  • Bachelor innen pedagogiske fag eller helsefag
  • Relevant allsidig praksis fra tjenesteområdet
  • Relevant ledererfaring innen helse
  • Ønskelig med veilederkompetanse
  • Ønskelig med tilleggsutdannelse i ledelse fra høyskole / universitet av minst ett års varighet 
  • Erfaring fra beslutningsprosesser og endringsprosesser
  • Kunnskap og erfaring i utøvelse av relevant lovverk for tjenesten
  • Forståelse for kommunenes organisering og systemene som benyttes
  • God erfaring med turnusarbeid og turnusplanlegging
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne er en forutsetning
  • Ønskelig med kjennskap til kommunens IT systemer, herunder UBW HR, UWB økonomi, Web-cruiter,
    Profil, RS
  • Søkere utenfor Skandinavia må dokumentere kunnskap i norsk skriftlig og muntlig gjennom bestått språktest på B2 nivå
  • Gyldig politiattest må dokumenteres før ansettelse

Personlige egenskaper:

  • Du kan vise til gode samarbeidsevner
  • Du har evne til å bygge gode relasjoner til pårørende, brukere, kollegaer og samarbeidspartnere
  • Du har gode veiledningsferdigheter
  • Du skaper oppslutning om endringer og motiverer personalet i endringsprosesser
  • Du har høy arbeidskapasitet der du er initiativrik og engasjert
  • Du har evne til å arbeide strukturert for å nå virksomhetens mål
  • Du har evne til fleksibilitet og håndtering av uforutsette hendelser
  • Du er løsningsorientert og arbeider målrettet
  • Åpenhet, pålitelighet og lojalitet verdsettes, samt vise humor og raushet
  • Personlig egnethet ut fra verdier og egenskaper nevnt ovenfor vil bli vektlagt i vurderingen av søkerne

Vi tilbyr:

  • Interessante og utfordrende arbeidsoppgaver
  • Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
  • Et engasjert og dedikert team
  • Lederoppfølging og ledernettverk
  • Fleksitidordning
  • Avlønning i henhold til lokal stillingsoversikt i Bergen Kommune
  • God pensjonsordning, boliglånsordning og ulykkes -og gruppelivsforsikring
  • Rabatter på treningssenter i Bergen
  • Mulighet for medlemskap i bedriftsidrettslag innenfor flere idrettsgrener
 

  • Företag
    Bergen kommune
  • Ansökningstiden
    25.04.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    5260, INDRE ARNA
    BERGEN
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    5689167
  • Se här för andra jobb från Bergen kommune
  • Uppdaterad 13.04.2024