• Bedrift
    Nes kommune
  • Søknadsfrist
    12.10.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2150, ÅRNES
    NES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3185590
  • Se her for andre jobber fra Nes kommune
  • Oppdatert 28.09.2020
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Nes kommune

Avdelingsleder

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Miljøarbeidertjenesten har ledig 100% stilling som avdelingsleder.
Er det DEG vi søker etter?
Vil du bli vår nye avdelingsleder i avdeling 2, Miljøarbeidertjenesten?

Avdeling 2 er en av 6  avdelinger i Miljøarbeidertjenesten i Nes kommune.
Avdelingen består av 30 årsverk. 
Avdeling 2 har samlokaliserte boliger og gir ulike tjenester ved behov til tjenestemottakere, i deres hjem. 
Våre brukere har vedtak etter Helse og omsorgstjenesteloven. 
Avdeling 2 har faglig tyngde og arbeidet utføres etter strukturen for målrettet miljøarbeid for at brukere skal ha mestring og god livskvalitet. Her er det en unik mulighet til å bidra inn i å videreutvikle tjenestene. 
Vårt arbeid skal preges av Nes kommune sitt verdigrunnlag Nærhet Engasjement og Synlighet (NES)  og Miljøarbeidertjenestens visjon: Mennesker i utvikling.

Arbeidsoppgaver
  • Fagansvar
  • Økonomiansvar
  • Personalansvar
  • Avdelingsleder inngår i virksomhetens lederteam og har medansvar for å finne gode  faglige og driftsmessige løsninger for hele virksomheten
  • Videreutvikling av faglige nivå og tilrettelegge for at den individuelle oppfølgingen av bruker er basert på kunnskapsbaserte metoder som fører til at brukerne er mest mulig selvhjulpne
  • Samarbeide med ulike interne og eksterne samarbeidspartnere
  • Sikre at kommunens verdier etterleves i egen og ansattes praksis
  • Avdelingsleder må være involvert i de faglige prosessene rundt bruker og veilede ansatte i den utstrekning det er nødvendig. 
Kvalifikasjoner
  • Du er offentlig godkjent vernepleier eller tilsvarende og har lederutdanning, evt relevant ledererfaring fra offentlig sektor, med dokumentert utviklings-, helhets- og resultatorientering
  • Du har erfaring fra arbeid med mennesker med psykisk utviklingshemming og å lede arbeid etter helse- og omsorgstjenesteloven Kapittel 9
  • Du har erfaring og kunnskap om lov og avtaleverk i forhold til personalforvaltning
  • Du har erfaring og kunnskap med utforming av turnus og daglig oppfølging av turnus
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Den som tilsettes må før tiltredelse levere politiattest, som ikke er eldre enn 3 måneder 

Personlige egenskaper
  • Du er tydelig og samtidig lyttende i din kommunikasjon
  • Du har evnen til tidvis å jobbe under hektiske arbeidsforhold og foreta riktige prioriteringer
  • Du har gode samarbeidsevner, evne til å motivere andre og skape vekst og utvikling hos medarbeiderne
  • Du er utviklingsorientert og modig, med evne til å tenke nytt
  • Du er  strukturert og kan følge opp og igangsette nødvendige endringsprosesser innenfor egen avdeling
  • Du er en god bidragsyter i virksomhetens  lederteam 
Vi tilbyr
  • Varierte arbeidsoppgaver og gode muligheter for personlig og faglig utvikling
  • God opplæring og veiledning i ledergruppe
  • Stabilt og godt arbeidsmiljø
  • Mulighet til å påvirke egen og avdelingens fag-utvikling
  • Lønn etter avtale
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger

Minst to referanser må oppgis

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. 6 mnd. prøvetid.
Kopier av attester og vitnemål tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.

 

  • Bedrift
    Nes kommune
  • Søknadsfrist
    12.10.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2150, ÅRNES
    NES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3185590
  • Se her for andre jobber fra Nes kommune
  • Oppdatert 28.09.2020