Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Helse Sør-øst RHF

Arkivmedarbeider/konsulent

Offentlig forvaltning

Vi har ledig 2 x 100 % faste stillinger som arkivmedarbeider/konsulent. Tiltredelse snarest/etter avtale.

Arkivet har en viktig funksjon i sykehusets organisasjon. Vi har nå behov for 2 dyktige, nøyaktige og strukturerte medarbeidere som kan være med å bidra til å utvikle dette fagområdet ved avdeling for kontortjenester i Sykehuset Telemark. Det vil være et tett samarbeid med seksjonens ansatte og arkivansvarlig på området. Du vil delta både i daglig drift og må påregne oppgaver innenfor opplæring/undervisning og utvikling. Stillingen vil ha mye variert og selvstendig arbeid. For å lykkes i stillingen, er det viktig at du har gode samarbeidsevner.

Sykehuset benytter Public 360 Systemer som EQS og DIPS er også verktøy som man må forvente å arbeide i. Stadig flere av våre tjenester blir digitale, det er derfor viktig at du har interesse for digitalisering og utvikling av denne type tjenester.

Avdeling for kontortjenester ivaretar sentraliserte tjenester i sykehuset og områdene er organisert i fire seksjoner: Seksjon for resepsjon og sentralbord, Medisinsk kontortjeneste, Kirurgisk kontortjeneste og Seksjon for pasientdokumentasjon og arkivtjenester. De utlyste stillingene er i sistnevnte seksjon.

Alle søkere må benytte Webcruiter. Attester og vitnemål må lastes opp som vedlegg i PDF format og legges ved søknaden.  Opplysningene i CV- og rekrutteringsdatabasen oppbevares i henhold til EUs personvernforordning/GDPR (EU 2016/679.

Kvalifikasjoner:

  • Utdanning på høyskole eller universitetsnivå innen relevant fagkrets, særlig god erfaring fra området kan kompensere for utdanningskravet i visse tilfeller
  • God IKT kunnskap/kompetanse
  • Kompetanse innen saks- og arkivsystemet P360 eller lignende arkivsystem
  • God kjennskap til personvern og personvernsutfordringer i arkiv og systemdrift
  • Veiledningserfaring og gode kommunikasjonsevner
  • Ønskelig med erfaring fra arkivtjeneste i spesialisthelsetjenesten
  • Gode kommunikasjonsevner i norsk muntlig og skriftlig
  • Systemforståelse

Personlige egenskaper:

  • Gode fremstillings- og kommunikasjonsevner
  • Selvstendig, nøyaktig og strukturert og kvalitetsbevisst
  • Utviklings- og løsningsorientert
  • Gode samarbeidsevner, fleksibilitet og endringsvilje
  • Bidragsyter til faglig utvikling og et godt arbeidsmiljø

Vi tilbyr:

  • Selvstendige, utfordrende og varierte oppgaver i et godt faglig miljø
  • En arbeidsplass med dyktige og hyggelige medarbeidere
  • Mulighet for egenutvikling og bidragsyter til å videreutvikle fagområdet
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger i KLP
  • Lønn etter avtale