• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    01.06.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0581, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6214296
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
Ledig stilling

Oslo kommune

Arkivar

Offentlig forvaltning

Renovasjons- og gjenvinningsetaten (REG) ser etter en faglig dyktig og motivert medarbeider til vårt dokumentsenter.

Dokumentsenteret er et av de store tannhjulene som får etaten til å gå rundt. Arkivarene våre støtter og veileder flere hundre ansatte på tvers av syv avdelinger.

Vi har fire arkivarer som nå skal bli fem, i tillegg til seksjonslederen. Du skal delta i den daglige driften av dokumentsenteret og utføre kvalitetskontroller. I tillegg er du med på å sikre at arkivtjenesten samsvarer med gjeldende lover, forskrifter og retningslinjer.

ACOS Websak er vårt sak- og arkivsystem, og du som får denne jobben vil delta aktivt i den daglige driften. Vi er opptatt av utvikling innen fagområdet, gir opplæring til resten av etaten og ønsker å forenkle arbeidsprosesser der det er mulig.

Du vil også være med og utføre kvalitetskontroller, og bidra til at vår arkivtjeneste er i samsvar med gjeldende lover, forskrifter og retningslinjer. Vi søker deg som trives i en kombinasjon av å jobbe med selvstendige oppgaver og i team, og vi skal hele tiden ha som mål å gjøre hverandre gode. Vi ønsker at du også tar tak i ting når de dukker opp, og håper at du trives med å gjennomføre opplæring internt i etaten.

Hvem ser vi etter? En som spiller på lag, tar initiativ og setter seg raskt inn i nye arbeidsoppgaver. Vi er opptatt av utvikling, opplæring og forenkling av måtene vi jobber på. Det må du også være.

Kvalifikasjoner:

  • Relevant universitets- eller høgskoleutdanning med arkivkunnskap i fagkretsen på bachelornivå,
    fortrinnsvis arkivar, bibliotekar- og informasjonsvitenskap. Erfaring fra fagområdet kan kompensere for deler av manglende utdanning
  • Du må ha erfaring med digitalt arkiv, NOARK-baserte arkivsystemer og ACOS Websak
  • Du har erfaring med rådgivning, og liker å lære opp kollegaer i hvordan de skal bruke digitale verktøy i saksbehandlingen
  • Du har noe erfaring med utvikling og innovasjon
  • Du har kunnskap om kommunal forvaltning og kommunale arkiver 
  • Du har digital kompetanse, og kunnskap om trygg og kritisk bruk av digitale verktøy

Personlige egenskaper:

  • Du er sosial, utadvendt og liker å snakke med mennesker
  • Du formulerer deg godt, både skriftlig og muntlig
  • Du er endringsvillig, liker å jobbe selvstendig og sammen med andre, og motiveres av å finne gode løsninger
  • Du kan stille deg bak Oslo kommunes verdigrunnlag, og vet hvordan du kan bruke det i det daglige arbeidet ditt; brukerorientering, redelighet, engasjement og respekt
  • Du har god struktur på hvordan du jobber, og utfører oppgavene innen gitte tidsfrister

Vi tilbyr:

  • Trivelig arbeidsmiljø med høyt tempo
  • Gode pensjons-, forsikrings- og låneordninger gjennom Oslo pensjonsforsikring
  • Subsidiert kantine, og tilgang til trimrom
  • Mulighet for støtte til treningsabonnement
  • Lønn etter Oslo kommunes lønnsregulativ, lønnstrinn 40-45 (for tiden kr. 674.200 - 736.900), avhengig av erfaring og kompetanse
 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    01.06.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0581, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6214296
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune