• Bedrift
    Molde kommune
  • Søknadsfrist
    04.02.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    6413, MOLDE
    MOLDE
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6023073
  • Se her for andre jobber fra Molde kommune
Ledig stilling

Molde kommune

Administrasjonskonsulent

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

 I Nordmøre og Romsdal brann og redning IKS har vi nå ledig 100 % fast stilling som administrasjonskonsulent.

Vi søker etter en motivert medarbeider som ønsker å være med på å legge til rette for at ledelsen kan drive et effektivt og profesjonelt arbeid med hensyn til økonomi, fakturering, saksbehandling og andre merkantile oppgaver, slik at NORBR oppfyller de krav som stilles i lovverket. Som administrasjonskonsulent vil du få varierte utfordringer som gir deg mulighet for faglig og personlig utvikling i et godt fellesskap. I NORBR ønsker vi å utvikle oss ved å ta i bruk og utnytte potensialet til de digitale systemer som finnes. Dette er blant annet Visma sine støttesystemer, HMS- og kvalitetssystemet Compilo og saksbehandlingssystemet P360. 

I administrasjonen ønsker vi en motivert medarbeider for å styrke vårt arbeid med økonomi, fakturering, saksbehandling og andre merkantile oppgaver. Stillingen som administrasjonskonsulent er administrativt underlagt brann- og redningssjef, og er en del av stabsfunksjonene i NORBR.

 

Arbeidsoppgaver

  • Administrasjonskonsulent er fagansvarlig for selskapets merkantile oppgaver, samt kontorstøttesystemer som P360, Compilo, Visma og Bliksund. Inkludert i dette inngår rollen som «superbruker» for Compilo, P360, Visma og andre aktuelle støttesystemer.
  • Utarbeidelse av budsjett og detaljbudsjett, følge opp regnskap med nødvendige korrigeringer. Bidra med saksforberedelse med tilhørende budsjettdokument, regnskapsrapportering til styret og representantskapet.
  • Stillingen har hovedansvar for selskapets faktureringsrutiner og annen innkreving.
  • Stillingen innebærer å ha rollen som selskapets utvalgssekretær, og må bidra i møter med tilrettelegging, møtereferat og publisering.
  • Bidra med saksframlegg og rapportering til styret og representantskapet. Dette vil også kunne være aktuelle oppgaver for Romsdal IUA.
  • Stillingen vil også bli tillagt mer rutinepregede kontortekniske oppgaver og førstelinjefunksjoner (kundemottak, kontering, bestilling av varer etc.).

Kvalifikasjoner

  • Høyere utdanning fra høgskole/universitet innen økonomi og administrasjon. Kompetanse og erfaring med offentlig forvaltning, økonomi og administrasjon er en fordel. Videre vil kompetanse og kunnskap i bruk av Visma sine støttesystemer og P360 være viktig for stillingen.
  • Realkompetanse med særlig relevans for de konkrete oppgavene tillagt stillingen kan delvis erstatte utdanningskravet.

 

Øvrige relevante kvalifikasjoner

  • Serviceinnstilling og meget god muntlig og skriftlig framstillingsevne på norsk
  • Strukturert, ryddig, nøyaktig og selvstendig arbeidsstil
  • Evne til fleksibilitet
  • Faglig engasjement og motivasjon til å bidra positivt med forbedringsarbeid
  • Gode samarbeidsevner og evne til å videreutvikle selskapet i samarbeid med andre
  • Gode kunnskaper i, og erfaring med bruk av, IKT som verktøy

 Den som tilsettes må kunne framlegge godkjent politiattest i henhold til brann- og eksplosjonsvernlovens § 18.

Vi tilbyr

Et inkluderende og faglig godt arbeidsmiljø med gode utviklingsmuligheter. Tilsetting skjer på de vilkår og med de plikter som følger av gjeldende lover, tariffavtale og reglement. Fleksitidsordning.

NORBR har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden.

Lønn etter avtale.

 

Søknad

Vi ber om at elektronisk søknadsskjema benyttes. Godkjente kopier av vitnemål og attester tas med ved evt intervju.

 

Søkerliste

Søkerlisten kan bli offentliggjort.

 

 

 

  • Bedrift
    Molde kommune
  • Søknadsfrist
    04.02.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    6413, MOLDE
    MOLDE
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6023073
  • Se her for andre jobber fra Molde kommune