15. juni 2018

Vet du hvor det er best å annonsere?


Vi er ikke lenger avhengige av tradisjonelle medier på samme måte som før. Smarttelefoner, nettbrett og laptoper gjør at vi kan kommunisere hva vi vil - til hvem vi vil - når vi vil.

Med hav av informasjon kun et tasteklikk unna har vi blitt bortskjemte. Folk forventer å finne det de søker etter raskt - om ikke det har funnet det allerede. To av tre nordmenn bruker sosiale medier hver dag. Vi scroller og chatter og liker og deler. Vi lar oss inspirere, motivere og påvirke. Hver eneste dag.

Vær tilstede!

Sørg for at dine stillingsannonser synes der jobbsøkere faktisk ferdes. Å annonsere på nett gir deg en unik mulighet til å kommunisere med kandidater du ønsker å tiltrekke bedriften din. Facebook, Instagram, LinkedIn og Google hjelper oss med å effektivisere annonsepengene på en enkel måte. Visste du at du kan sortere målgruppen etter alder, interesser, stillingstitler og bosted? Vi trenger ikke lenger betale for å nå alle, men heller fokusere på å treffe de rette.

Facebook (og Instagram)
Facebook sitter på de utroligste data om de fleste menneskene i verden, mange mener kanskje for mye. I mange år har vi lagt fra oss spor hos Facebook som forteller annonsører hvor vi bor, hva vi liker å gjøre, hva vi har studert og hvor vi jobber.

Gjennom kompliserte algoritmer klarer Facebook finne nettopp den du ønsker skal se din annonse. Sammen med stilige bilder og slående tekst henter vi inn dyktige kandidater over hele landet.

Vi hjelper deg med å finne rett målgruppe, utforme tekst og finne et bra bilde hvis du synes det kan være vanskelig. Godt innhold vil øke engasjementet både på Facebook og Instagram.

LinkedIn
På LinkedIn knytter man ofte kontakt basert på faglige bekjentskap. Folk med jobber som krever store nettverk befinner seg gjerne på LinkedIn. Her kan man segmentere detaljert på yrker, bransjer og utdannelser.

Google Ads
Alle googler! Potensielle kandidater bruker Google til å finne fram til det de lurer på - også om det finnes en ledig jobb nær deg eller i din bransje. Med Google Adwords kan du betale for å ligge på toppen av søkeresultatet og sørger dermed for at din jobbmulighet er synlig i handlingsøyeblikket! Slik treffer du kandidater som søker etter din ledige jobb. Vi hjelper deg med å sette opp kampanjer og finne de rette søkeordene som brukes av din målgruppe.

Bannerannonsering
Det er ikke alle som vet at de er ute etter en ny jobb. Det er passive søkere, og blant de finnes kanskje de aller beste kandidatene. Vis frem din jobbannonse på alle Norges største nettsteder ved hjelp av bannerannonsering. Både lokale og nasjonale aviser, forumer, blogger og tidsskrift er tilgjengelige. Bannere i alle størrelser sender kandidater rett inn til jobbmuligheten på karriere.no. Bannerne lages generisk, og henter både bilde og tekst fra din jobbmulighet. Vi hjelper deg med å finne rett område, type nettsted, interesser, alder og kjønn, hvis du ikke allerede vet det da.

Om Karriere.no for bedrifter